תחום הסחר הבינלאומי בישראל רושם צמיחה עקבית בשנים האחרונות, על רקע הנגישות הגוברת של תובלה ימית ואווירית, הגלובליות ששמה את ההזמנה של מוצר מסין במרחק לחיצת כפתור, וההתרחבות של ענקיות קמעונאות כמו אמאזון לישראל.
על פי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, היצוא הישראלי גדל ב-5% ב-2019 והגיע להיקף של 114 מיליארד דולר. על פי הנתונים של נובמבר 2019- ינואר 2020, יבוא הסחורות צמח ב-15.4% בחישוב שנתי.
על פי נתוני הלשכה המעודכנים, ההובלה האווירית לוקחת חלק משמעותי בסחר הבינלאומי של ישראל: נכון ל-2019, ייצוא הסחורות בהובלה אווירית עמד על 64.5% מסך הייצוא (היקף של 37.8 מיליארד דולר), בעוד שהייבוא בהובלה אווירית תפס נתח של 32.3% (24.6 מיליארד דולר) מסך הייבוא.

4 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)

באופן גלובלי, עולם התובלה האווירית עומד בפני צמיחה יציבה בטווח הרחוק. על פי הערכות של חברת בואינג, יצרנית המטוסים המובילה, התובלה האווירית צפויה לצמוח ב-4.2% בשנה ב-20 השנים הקרובות, בין היתר על רקע העלייה ברכישות אונליין, שעמדו על 1.1 טריליון ב-2012, 2.3 טריליון דולר ב-2017, וצפויות להגיע ל-5 טריליון כבר ב-2021.
אילו חברות נסמכות על נתב"ג ומחפשות מיקום סמוך לשדה התעופה?
עבור חברות הנסמכות על עולם הסחר הבינלאומי, חשוב מאוד לרכז את הפעילות במיקום סמוך, נוח ונגיש לנתב"ג. חברות בתחומי השילוח הבינלאומי, עולם המכס, אי-קומרס, שירותי לוגיסטיקה בינלאומיים וכל חברה המייבאת/ מייצאת סחורות בהובלה אווירית, שואפות להתמקם בסמוך לשדה התעופה, על מנת למקסם את הפוטנציאל שלהן. בנוסף לחברות אלו, גם עסקים הנותנים לחברות אלו שירותים, כמו חברות פיננסים, חברות תקשורת, שירותי רכב וכו', יכולים ליהנות ממיקום סמוך לשדה התעופה ולפעילות העסקית המתנהלת סביבו.
מצידו השני של המטבע, ריכוז הפעילות העסקית של ישראל נמצא בתל אביב וסביבתה, שם מתגוררים גם מרבית העובדים האיכותיים והמיומנים ביותר. לכן, אם ניתן לחשוב על המיקום המועדף לחברה עם זיקה לסחר בינלאומי בישראל, הוא נמצא בסמיכות לנתב"ג, אך עם גישה קלה, נוחה ומהירה לתל אביב רבתי.

פארק עסקים בצומת האסטרטגי ביותר של המדינה - הכירו את O-Park

בימים אלו הולך ומוקם פארק עסקים ייחודי באור יהודה, המשלב תעסוקה, מסחר, תרבות ופנאי, ומציע את הפתרון המושלם לחברות הנסמכות על נתב"ג והסחר הבינלאומי של ישראל.

4 צפייה בגלריה
(הדמיה: בר אוריין אדריכלים)
מצד אחד, הפארק ממוקם בסמוך לנמל התעופה. מצד שני, O-Park נגיש במיוחד לתל אביב, בעקבות הקרבה לצירי תחבורה מרכזיים כמו כביש 1, כביש 6, כביש 461, החיבור העתידי לקו הסגול של הרכבת הקלה ולרשת המטרו העתידית.
הפארק צפוי לשמש מגוון חברות ועסקים הפעילים בעולם הסחר הבינלאומי, כמו חברות לוגיסטיקה, שילוח, ייבוא/ ייצוא וכו', ובנוסף גם עסקים שייתנו להן שירותים כגון בנקים, חברות פיננסים, חברות שירותים עסקיים, חברות ממשלתיות ועוד.

4 צפייה בגלריה
(הדמייה של O PARK אור יהודה, הדמיה: בר אוריין אדריכלים)

מתחם התעסוקה, שישכון בצמוד לפארק עצום בגודלו עם נוף ירוק כמעט מכל חלון, מעוצב באופן מודרני וחדשני, כאשר אזורי התעסוקה ב-O-park מחולקים לפי אופי העסקים, החל מאזור גרין-טק ועד מחתם עבודה משותף. לצד אזורי התעסוקה המתקדמים יפעלו במתחם גם עסקי מלונאות, מתחמי תרבות, אזורי הסעדה, שוק אוכל, בית קולנוע ואמפי-תיאטרון.
4 צפייה בגלריה
(הדמיה: בר אוריין אדריכלים)
הקמת O-Park היא חלק מהסכם גג עליו חתמה עיריית אור יהודה עם הממשלה לפני מספר שנים, מה שמבטיח את התקציבים הנדרשים להקמת תשתיות ומניח את היסודות לצמיחה ושגשוג של החברות, העסקים והארגונים שיפעלו ב-O Park לאחר השקתו.