שופטת בית המשפט המחוזי מרכז, אסתר שטמר, קבעה כי תנובה תשלם פיצויים לצרכנים בסך כ-20 מיליון שקל (כולל ריבית). ההחלטה מגיעה שלושה חודשים לאחר פסק הדין שבו קיבלה השופטת התביעה הייצוגית שהוגשה נגד תנובה, בגין העלאת מחיר הקוטג' בצורה מופרזת בשנים שבין הוצאת המוצר מפיקוח לבין המחאה החברתית.
תנובה מצידה ביקשה לתת את הפיצוי על ידי חלוקת גביעי קוטג' לעמותות שמסייעות למעוטי יכולת, וכן במתן גביע קוטג' חינם למי שיקנה גביע קוטג' - הצעה שיש בה ניסיון להגדיל את מכירותיה. השופטת דחתה את ההצעה וחייבה את החברה להעביר את הסכום לקרן של משרד המשפטים, שתייעד את הכסף לנושאים שמקדמים את התחרות הכלכלית.
באפריל 2016 אושרה התביעה הייצוגית שהגיש אופיר נאור באמצעות עורכי הדין שחר בן מאיר ודוד דנינו, ובה נטען כי תנובה הפרה לכאורה את חוק התחרות, האוסר על מונופול לגבות מחיר לא הוגן ולנצל את כוחו לרעה. הצדדים לא התפשרו, ולפני שלושה חודשים ניתן פסק הדין.
בהתייחס להצעת תנובה כתבה השופטת כי "מתן מוצרים יביא תועלת כלכלית ישירה או עקיפה לתנובה. מתן מוצרים שווי כסף נבחן לעיתים במסגרת הסדרי פשרה בתביעות ייצוגיות, כאשר אחת השאלות שבית המשפט שוקל הוא סיכויי התביעה. במקם שניתן פסק דין שחייב את הנתבעת בתשלום סכום כסף, ואין הסבר מספיק מדוע לא תשלם את הסכום שהושת עליה - על הנתבעת לשאת בסכום טבין ותקילין".
בית המשפט מצא כי פיצוי כספי לחברי הקבוצה אינו מעשי כיוון שלא ניתן לזהות את אותם צרכנים ולבצע את התשלום בעלות סבירה. על רקע זה, התקבלה ההחלטה לייעד את הפיצוי לתחום אחר, קרוב ככל הניתן לנושא התביעה.