שר האוצר ישראל כץ בריאיון לאולפן ynet: הקניונים ייפתחו בשלישי הבא
(צילום: ליהי קרופניק)

על מה שוחחו מנכ"לית האוצר המתפטרת, קרן טרנר-אייל, וראש אגף התקציבים המתפטר, שאול מרידור? השניים נראו היום (שני) ברחוב דיזנגוף סנטר בליבה של תל אביב, ונראה כי היה להם הרבה על מה לדבר. רק המתפטר השלישי מהאוצר בחודשיים האחרונים, החשב הכללי, רוני חזקיהו, היה חסר בפגישה.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
משרד האוצר נפרד לאחרונה בסערה גדולה משלושת בכיריו, כאשר כולם עשו כן למעשה משום שלא הסתדרו עם שר האוצר, ישראל כץ, ולא הסכימו לנהל את המשרד הכלכלי החשוב ביותר מבלי שיש למדינה תקציב מאושר.
2 צפייה בגלריה
קרן טרנר ושאול מרידור ברחוב דיזינגוף בת"א
קרן טרנר ושאול מרידור ברחוב דיזינגוף בת"א
קרן טרנר-אייל ושאול מרידור ברחוב דיזינגוף בת"א
(צילום: מתוך חשבון הטוויטר של יובל קרני)
שניים מהשלושה, מרידור ורק לפני יומיים גם חזקיהו, כבר הבהירו באופן מפורש כי לא הסכימו עוד להמשיך בתפקידם, כאשר רק מסיבות פוליטיות אין למדינה כבר קרוב לשנה תקציב מאושר והיא מתנהלת באופן לא מקובל על פי תקציב שאושר לאחרונה במרץ 2018 ואינו אקטואלי לחלוטין בימי משבר הקורונה.
קרן טרנר-אייל פרשה ממשרד האוצר זמן קצר לאחר שנתנה בפומבי תמיכה לשאול מרידור, שבינו לבין השר כץ החמיר הקרע. כבר אז, טען שר האוצר כי מרידור נפגש עם גורמים פוליטיים שהם אופוזיציה לראש הממשלה ושר האוצר ומתדרך אותם. השר אף כעס מאוד על שהמנכ"לית שהביא עמו ממשרד התחבורה, שם עבדה עמו קרוב לחמש שנים, הביעה תמיכה במרידור וביועץ המשפטי של האוצר, עו"ד אסי מסינג, כאשר זה לא זומן לדיון חשוב בלשכת השר.
הפגישה היום מאשרת למעשה את יחסי החברות הטובים, שהכל באוצר היו מודעים להם, ושבוודאי אינם מהווים משום "פשע", בין טרנר-אייל, שהגיעה מביתה בעמק חפר, למרידור, שהגיע מביתו בירושלים. "הייתי רוצה להיות הזבוב על הקיר ולשמוע על מה הם מדברים", הגיב בכיר באוצר, משנודע במסדרונות המשרד כי השניים נראו בפגישה עלומה בליבה של תל אביב.

כץ: "יש אנשים טובים שממלאים את התפקידים"

במקביל, שר האוצר כץ, אשר נמצא בבידוד ביתי, אמר הבוקר לאולפן ynet כי "יש אנשים טובים מאוד שממלאים את התפקידים לשביעות רצוני. יש תפקיד אחד בלבד שאי אפשר לשבץ לו ממלא מקום וזה החשב הכללי. דיברתי עם ראשי כחול לבן, אמרתי להם 'אל תעשו פוליטיקה, זה האדם שצריך לנהל את התקציב, את ועדות החריגים, לעמוד בקשר עם חברות הדירוג, לעשות את שאר הדברים', והם למרות הכול לא מאפשרים לאשר את המינוי הזה ופוגעים במעמדה הכלכלי הבינלאומי והפנימי של ישראל.
2 צפייה בגלריה
ישראל כץ
ישראל כץ
ישראל כץ
(צילום: לע"מ)
"כל השאר יכולים לעבוד באופן מלא. המשרד עובד באופן מלא", ציין כץ. "העובדה היא שכחול לבן מעכבת את אישור החוק להפחתת שכר הבכירים שאני יזמתי ושאושר בממשלה באופן עקרוני. כשהגיע התזכיר הם ראו שם כל מיני סעיפים, אולי על השופטים, אולי על הפנסיות הכפולות, והם פתאום מנסים למנוע את העלאת החוק הזה, שגם ימנע את העלאת השכר המופרזת שאמורה להיות בינואר לכל המגזר הציבורי ולכל בעלי התפקידים בנושאי המשרה".
שר האוצר הדגיש שהוא נאבק על זה ומצפה שישחררו את החוק, כלשונו. "חוק קורונה מובהק להפחתת השכר ומניעת העלאת השכר ואישור תפקיד החשב הכללי. זה תפקיד לא פוליטי, תפקיד שהמדינה צריכה בו כדי לאשר את התקציב. לצערי הם מערבים גם בזה בשיקולים פוליטיים. הצעתי להם גם לשלוח אדם שלהם, לראות שהעבודה מתבצעת. חלק רצו, אבל יש שם ויכוחים שמונעים את שיתוף הפעולה".