אחרי שנים של מאבקים משפטיים, החליט בית המשפט כי חברת ג'רני הפקות תשלם להרכב ההיפ-הופ "קפה שחור חזק" סכום של כחצי מיליון שקל. השופטת דורית קוברסקי מבית משפט השלום בתל אביב קבעה כי חברת ההפקות ג'רני הפקות אומנם הוכיחה שההרכב הסכים לתת לה בלעדיות, אולם לא הוכיחה שתקופת הבלעדיות הייתה לשלוש שנים. לפיכך, נקבע כי לא ניתן לקבוע שההרכב הפר את ההסכם כלפיה כאשר עזב לאחר 23 חודשים.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
1 צפייה בגלריה
הרכב קפה שחור חזק
הרכב קפה שחור חזק
הרכב קפה שחור חזק
(צילום: רפי דלויה)
החלטת בית משפט ניתנה לאחר שאורי אלמו ואילק סהלו, הידועים בתור חברי ההרכב "קפה שחור חזק" שפרץ לתודעה עם הלהיט "יהיה בסדר", הגישו בשנת 2016 תביעה נגד חברת ההפקות עימה עבדו, ג'רני הפקות. לטענתם, חברת ההפקה נותרה חייבת להרכב כ-560 אלף שקל בגין הופעות שקיים בין מרץ ליוני 2016.
מנגד, חברת ההפקה הודתה שגבתה כ-509 אלף שקל עבור הופעות ההרכב, אך לשיטתה היות וההרכב הפר את ההסכם עמה, אשר העניק לה בלעדיות למשך שלוש שנים ונטש לאחר 23 חודשים, נגרמו לה נזקים שאותם יש לקזז מתביעת ההרכב. בנוסף טענה חברת ההפקה בתביעה הנגדית כי התנהלות ההרכב גרמה לה לנזקים כמו עוגמת נפש, אובדן רווחים ועוד.
עוד טענה חברת ההפקות כי ההרכב הפר את הסכם הבלעדיות והניהול עמה, אשר נכרת בעל-פה לתקופה של שלוש שנים. אלמו וסהלו, באמצעות עורכי הדין אידן רגב ונוהר הדר ממשרד יגאל ארנון ושות', דחו את הטענות נגדם. בשבוע שעבר החליט בית משפט כי הוא דוחה את טענת הקיזוז של חברת ההפקות וקבע כי חברת ההפקות תשלם לשניים סכום של 513 אלף שקל בתוספת תשלום הוצאות משפט בסך 50 אלף שקל.