שרת המשפטים לשעבר, ח"כ איילת שקד, נרתמת לסייע דווקא למי שהפרו את החוק ופתחו את עסקיהם חרף האיסור. שקד הגישה היום (רביעי) הצעת חוק שמבקשת לצמצם את תוספת הקנס במקרה של פיגור בתשלום ל-25%, במקום להעניש בכפל קנס את מי שלא משלמים אותו במועד.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
שקד אמרה היום ל-ynet, כי "נתקלתי בסיור בשוק ברמלה בסוחרים שהתלוננו שהקנסות מהסגר הקודם הוכפלו להם אחרי 90 ימים ואין להם מהיכן לשלם את הקנס. ראיתי אנשים שאין להם שקל ועוד רוצים שישלמו כעת כפל קנס. אין להם כסף, כמה קשה להבין את זה?".
1 צפייה בגלריה
שרת המשפטים לשעבר, איילת שקד
שרת המשפטים לשעבר, איילת שקד
שרת המשפטים לשעבר, איילת שקד
(צילום: מוטי קמחי)
שאלנו את שרת המשפטים לשעבר מדוע היא לא דורשת מהממשלה להגדיל את הסיוע שהמדינה נותנת לעסקים, ובמקום זה מבקשת להקל דווקא על אלו שעברו על החוק? שקד אמרה בתגובה כי "זה פשוט אבסורד לדרוש מסוחרים שהמדינה סוגרת אותם במשך חודשים ולא מאפשרת להם להתפרנס, ובפעם השנייה לא מתחשבת בהם ואז מחייבת אותם בכפל קנס. ברור שאני, כשרת המשפטים לשעבר, לא מגינה בשום פנים על מי שעובר על החוק, אבל צריך להיות גם אנושיים ולהקל על מי שבמצוקתם עברו על החוק".
בהצעת החוק של שקד נאמר, כי "תוספת הקנס תהיה 25% אחוזים מן הקנס או מחלקו שלא שולם לפני העניין". כיום בעל עסק יהיה מחויב בכפל קנס בלתי סביר, אומרת שקד, על פי חוק שחוקק לפני משבר הקורונה ועל פי תקופה שבה שררה בישראל רמת אינפלציה גבוהה במיוחד, "שהיוותה בפני עצמה תמריץ חזק לאי תשלום קנסות במועדם".
”אני קוראת לסוחרים לקיים את החוק ולא לפתוח את עסקיהם אם זה אסור, אך אני מבקשת להקל על מי שכבר ביצעו את העבירה בשל התקופה הקשה המיוחדת שאנו מצויים בה עכשיו", אמרה שקד.