אלקטרה מוצרי צריכה הודיעה היום (ב') שהיא רוכשת את השליטה (50.01%) בחברת סער א.ת יזמות ומסחר, זכיינית המותג קולומביה בישראל, לפי שווי של 130 מיליון שקל. החברה מפעילה שלוש רשתות: קולומביה עם 17 סניפים; רשת אאוטסיידרס עם 8 סניפים ורשת שבילים עם 9 סניפים. לקולומביה ואאוטסיידרס יש גם אתרי סחר אונליין.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
אלקטרה מתכננת הכפלת הפעילות תוך שלוש שנים, פתיחת 20 סניפים חדשים, הרחבת פעילות האונליין (תמכור מוצרי טיולים באתר שלה במשלוח באותו היום) וכן הקמת מועדון לקוחות משותף לרשתות הקבוצה בחודשים הקרובים. במועדון הקיים יש קרוב ל-100 אלף חברים. "המועדון הזה ישלש את עצמו ויכלול את כל רשתות אלקטרה", טוען צביקה שווימר, מנכ"ל אלקטרה מוצרי צריכה.
1 צפייה בגלריה
חנות קולומביה
חנות קולומביה
חנות קולומביה
(shutterstock)
קולומביה נחשב לאחד המותגים האהובים בישראל, אך ישראלים רבים רוכשים נעלי ומעילי קולומביה אונליין מחו"ל, כיוון שהמחירים בארץ גבוהים מאוד. כך למשל סופטשל של קולומביה נמכר בארץ ב-600-350 שקל. בייבוא מחו"ל: 250 שקל ומטה. "זה עדיין המוצר הנמכר בישראל", טוען שווימר.
תומר בן סניור ואביעד צברי, הבעלים של סער טוענים: "לפעמים אמזון משתמשת במוצר הזה כדי למשוך ישראלים לקנות באתר. לחברי מועדון המחירים טובים מאוד. בקיץ כבר הורדנו את המחיר. נהיה מאוד אטרקטיביים במחיר. למשל, לאוהלי קולמן יש לנו תחרות תחת המותג אצטק שהוא זול יותר ולא נופל באיכות מקולמן".
אלקטרה מוצרי צריכה נמצאת בשליטת האחים זלקינד, ונסחרת לפי שווי של 3.29 מיליארד שקל. החברה מייבאת ומייצרת מוצרי חשמל ומזגנים, ומפעילה גם את רשתות מחסני חשמל ושקם אלקטריק. לאחרונה דיווחה כי היא מנהלת מו"מ לקבלת הזיכיון למותג חנויות הנוחות סבן אילבן.
מכירות סער א.ת מסחר ויזמות הסתכמו ב-2020 ב-126.6 מיליון שקל עם רווח תפעולי של 23.5 מיליון שקל. סער, שמעסיקה 240 עובדים, היא יבואנית גם של lowa, ביו לייט, קאמלבאק וטופו, לצד קולומביה. היא מייצרת את המותגים הפרטיים אצטק ודיון, והיא ספקית של הצבא, המשטרה והשב"ס.
שוק הטיולים מגלגל כמיליארד שקל בשנה בעקבות טיסות לואו קוסט, שביל ישראל, שבוע העבודה המתקצר, גידול בהכנסה הפנויה, מודעות לחיים בריאים והקורונה שהוציאה אנשים לטייל בטבע וקרוב לבית. ישראלים מרבים בפעילות מחוץ לבית, וכן פעילות הסקי והסנואובורד גדלה - כ-70 אלף ישראלים גולשים בשנה. גם פתיחת דקטלון בישראל האיצה את התפתחות הקמעונאות בתחום. מגמות שמאפיינות את השוק הן קיימות, טכנולוגיה ואופנה.