הביטקוין שבר היום (שבת) שיא חדש וחצה את רף ה-30 אלף דולר: המטבע הדיגיטלי עלה ב-12.1% ביממה האחרונה לשווי של 32,771 דולר. כבר בשעות הבוקר נשבר הרף של 30 אלף דולר, ומאז המטבע מוסיף לטפס.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
לפני יומיים, ביום האחרון לשנת 2020, חצה הביטקוין את רף ה-29 אלף דולר. זאת לאחר שטיפס בעד 6% לרמה של 29.3 אלף דולר. היה זה שיא שני למטבע בתוך יממה, שבמהלך השנה שעברה זינק ביותר מ-300%. בתוך כך, מטבע האת'ריום עלה בכ-4% לרמה של 756 דולר.
1 צפייה בגלריה
ביטקוין
ביטקוין
ביטקוין
(shutterstock)
"שיעורי הריבית הם הגורם החשוב ביותר בקבלת ההחלטות של אנשים לגבי השקעות וחסכונות", אמר השבוע קי יאנג ג'ו, מנכ"ל חברת המחקר CryptoQuant. "אני בטוח ששיעורי הריבית השליליים יובילו להמשך מגמת האימוץ של מטבעות הקריפטו".
גורם נוסף המשפיע על הביטקוין הוא מדיניות ההקלה הכמותית שאימצו בנקים מרכזיים במרבית הכלכלות הגדולות, והוצאות הממשלה המוגדלות כולל באירופה ובארה"ב.
"אני סבור שבסופו של דבר זה מסתכם במדיניות המוניטארית והפיסקאלית", אמר קייל דיוויס, מייסד Three Arrows Capital. הוא הוסיף כי "הבנקים המרכזיים יכולים להוריד את הריבית עד שייכנסו לטריטוריה שלילית, ואז עליהם להדפיס כסף". לדבריו, התלות הזו של בנקים מרכזיים בכסף מודפס חדש תהפוך את "הביטקוין לאטרקטיבי".
פורסם לראשונה: 15:12, 02.01.21