תזכורת: ראיון עם מנכ"ל משרד האוצר
(צילום: ירון ברנר)
רשות המיסים הודיעה היום (ב') כי עד כה הוגשו ואושרו 224 אלף בקשות לפעימה השנייה של מענק קורונה לסיוע לעצמאים בסך של עד 10,500 שקל. כ-147 אלף מתוכם נמצאו זכאים גם לפעימה השלישית המשולמת לעצמאים, להם מחזור שנתי שאינו עולה על 300 אלף שקל, ומקבלים תוספת למענקים בסכומים שבין 700 ל-3,025 שקל.
210 אלף נמצאו עד כה זכאים לפעימה הראשונה למענקים. עבור שלוש הפעימות הועבר עד כה לחשבונות הבנק של הזכאים סכום של כ-2 מיליארד שקל.
1 צפייה בגלריה
מרכזי קניות ריקים
מרכזי קניות ריקים
מרכזי קניות ריקים
(צילום: AP)
מחר תיפתח האפשרות להגשת בקשות למענק סיוע לעסקים להשתתפות בהוצאות קבועות המהווה פעימה שלישית של תשלום מענקים. למענק זה בסכום של עד 400 אלף שקל יכולים להגיש בקשה עסקים להם מחזור של 18 אלף שקל עד 20 מיליון שקל בשנה, שחלה ירידה של 25% במחזור הפעילות שלהם בחודשים מרץ - אפריל 2020, ביחס לתקופה המקבילה בשנת 2019.
מנכ"ל משרד האוצר, שי באב"ד, התייחס אתמול בראיון לאולפן ynet לנושא המענקים לעצמאים. "אני יודע שקרוב ל-200 אלף איש קיבלו כבר את האישורים מתוך ה-500 אלף", אמר. למעלה מ-200 אלף איש כבר קיבלו את הכסף לחשבונות הבנק בסוף השבוע. נכון, זה לוקח טיפה יותר זמן. מערך רשות המיסים הוא מערך של גביית מס. יש לו מערכות שבנויות על לגבות כסף מאזרחים שמשלמים מס. אין לו מערכות והוא בנה מערכת בזמן אפס של תשלום שירות לאזרחים שבמסגרתו האזרח מגיע, ממלא כמה פרטים באינטרנט בלי לבוא, בלי לגשת בלי לעשות כלום ואחר כך הוא מקבל כסף לחשבון. אז נכון, בגלל שהיו עומסים גדולים מאוד ומעל 500 אלף עוסקים ועצמאים זכאים לכסף הזה, אז האתר קצת קרס וקצת לקח יותר זמן".
באב"ד הוסיף כי "המענק לעסקים שזה אותו מענק בגין הוצאות גבוהות של עד 400 אלף שקל לעסק, שהמחזור שלו עד 20 מיליון, ינתן אנחנו מאוד מקווים בשבוע הקרוב ונסיים את המענקים האלה".