תזכורת: איקאה נפתחת מחדש - תורים בפתיחת הסניפים אחרי הסגר
(צילום: אבי חי)

איקאה ישראל ממשיכה לפעול במתכונת מצומצמת: הרשת הודיעה היום (ג') לעובדים שלא תחזור לפתוח את הסניפים במוצ"ש, ושתמשיך לסגור מוקדם יותר את הסניפים בימים א'-ד' - כך ששעות הפעילות בימים אלו יהיו 19:00-10:00 (כלומר, תסגור את הסניפים שלוש שעות קודם לכן).
>>לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
רק בימי חמישי הרשת תפעל במתכונת ימי טרום הקורונה: 22:00-10:00 ובימי שישי: מ-9:00-15:00, כרגיל. חנות המטבחים בנמל תל אביב תמשיך גם היא לפעול כרגיל.
1 צפייה בגלריה
איקאה ראשון לציון
איקאה ראשון לציון
איקאה ראשון לציון
(צילום: רויטרס)
הרשת עוד לא החזירה לפעילות את אתר המשלוחים שלה, שנוהל באמצעות חברת הובלות חיצונית. האתר הפסיק את פעילותו בעקבות משבר הקורונה.

"שינוי בהתנהגות הצרכנית"

כמו כן, איקאה תחזיר חלק מהעובדים מחל"ת ותאפשר להם לפרוש. במכתב ששלחו לעובדים יו"ר הוועד עידן מעוז ומנכ"ל איקאה ישראל שוקי קובלנץ, נכתב: "החל מפרוץ משבר הקורונה, חווה העולם משבר כלכלי עצום המשפיע על החיים של כל אחת ואחד מאיתנו. אנו עדים לשינויים בהתנהגות הצרכנית בעולם ובישראל. בתקופה האחרונה, אנו עוסקים בניסיון ללמוד את הרגלי הצריכה החדשים ולהבין את השפעתם על הקמעונאות בכלל ועלינו בפרט.
"השינויים בהרגלי הצריכה ואי הוודאות המלווה את התקופה דורשים מאתנו יוזמה וחשיבה חדש בהיבטים של שיטות העבודה, הפעילויות בחנויות ובמטה, שעות וימי הפעילות ועוד. אנו מזהים שני שינויים מרכזיים בהרגלי הצריכה. האחד, התמקדות בקניות מוגדרות 'על פי צורך' והשני, שינויי בשעות הצריכה בשווקים השונים, המתבטאת בצמצום תופעת השופינג ובהפחתה משמעותית של צרכנות הערב והלילה. השינויים בהרגלים נכונים לא רק ללקוחות, גם אצלנו העובדים חלים שינויים בהעדפות הנוגעות בעיקר לשעות הערב, מנוחת סוף השבוע ושגרת יום יום טובה יותר".
בהנהלת איקאה מודים כי: "להחלטה זו השפעות על עובדי ומנהלי החברה. במהלך השבועות האחרונים, מקיימים ועד העובדים, ההסתדרות הלאומית והנהלת החברה התייעצויות אינטנסיביות על מנת לגבש מענה לכל אחת ואחד מכם תוך שאיפה להשיב עובדים נוספים לעבודה סדירה. ראשית, אנו שמחים לבשר כי ועד העובדים סיכם עם הנהלת החברה על חזרתם המיידית של עובדים לעבודה סדירה בחנויות, הודעות פרטניות לעובדים השבים יימסרו על ידי המנהלים עד לסוף השבוע הזה.
"לעובדים שלא נקראו לעבודה, יוארך החל"ת. לעובדים שיבחרו שלא להמשיך בחל"ת תעמיד החברה לראשונה חבילת פרישה כספית מטיבה כתלות בוותק העובד/ת בחברה. מרכיבי חבילת הפרישה יתוקשרו לעובדים בימים הקרובים. בנוסף, יעמידו ההסתדרות הלאומית והנהלת החברה סיוע במציאת מקום עבודה חלופי וזאת, בין השאר, בעזרת שיתוף פעולה עם חברות השמה מובילות במשק. חברות ההשמה יגיעו למשרדי החברה ויספקו שרותי השמה לעובדים שיהיו מעוניינים בכך. זהו רגע לא פשוט בחיי חברה בכלל ושלנו במיוחד, אנו תקווה שהחלטות אלו ייקלו ככל האפשר על המצב האישי של כל אחת ואחד מכם".

חיסכון של עשרות מליוני שקלים בשנה

איקאה נפתחה מחדש ב-22 באפריל, עת הממשלה התירה לחנויות כלי בית לפתוח דלתותיהן. הפתיחה זכתה לביקורת רבה והעלתה חשדות להעדפה לא הוגנת של איקאה, משום שהקניונים, למשל, לא הורשו להיפתח באותה תקופה.
מאז ועד היום, הרשת, שבארץ היא בבעלות שולם פישר ומתיו ברונפמן, פתחה את חנויותיה בנתניה, ראשון לציון, קריית אתא ובאר שבע במתכונת מצומצמת.
לטענת העובדים, צמצום שעות הפתיחה יחסוך לרשת עשרות מיליוני שקלים בשנה, כשלפי גורמים בחברה מטרת ההנהלה היא לצמצם במידת האפשר את מספר העובדים, שעמד על 600 לפני הקורונה.