רשת המשביר פותחת היום (יום שלישי) לראשונה אחרי חודשיים את כל סניפיה, כולל בקניונים הסגורים. הפתיחה מתאפשרת, לדברי הבעלים רמי שביט, לאחר שהרשת התאימה את עצמה לתקנות הקורונה בנוגע לעסקים חיונים, והגדילה את מלאי מוצרי הטואלטיקה והמוצרים לתחזוקת הבית, כמו מוצרי חשמל וכו'.
הוא טוען, כי בהינתן שרשת מקס סטוק המשיכה לפעול בתקופת הסגרים ולא הוטלה עליה אכיפה, על אף שזו מוכרת מגוון רחב של מוצרים שבינהם קטגוריות רבות שאינן חיוניות, החל מצעצועים, גרביים, משחקי יצירה ומוצרי נוי לבית - הרי שהמשביר לצרכן יכולה לפעול גם היא.
1 צפייה בגלריה
המשביר לצרכן
המשביר לצרכן
המשביר לצרכן
(צילום: צביקה טישלר)
שביט אמר ל-ynet כי כעת המבחן יהיה האם הצרכנים יבקרו בקניון סגור, גם אם הסניף פתוח. לדבריו, הוא מקווה שהצורך להצטייד לחורף יגרום לציבור להגיע, למרות התחושה הלא נוחה בכניסה לקניון מושבת.
בתגובה רשמית נמסר מהמשביר: "כחברה ציבורית נפעל כחוק. החנויות הפכו חיוניות לאחר מאמץ גדול של התאמה והבאת סחורות נוספות. היינו סגורים במשך כל תקופות הסגרים, ולא פתחנו סניפים שלא כחוק".
בעקבות הסגרים פיטרה המשביר כ-400 עובדים, ו-200 עובדים עדיין בחל"ת. כמו כן הפסיקה הרשת לשלם לספקים במהלך הסגרים. עם זאת, חרף המשבר את הרבעון השני סיימה המשביר עם רווח של 6.5 מיליון שקל, שהושג מחסיכון בעלויות כמו שכר דירה שלא שולם, ומשכורות ותשלומים לספקים שלא שולמו.
הפגיעה באה לידי ביטוי במכירות שירדו ל-321 מיליון שקלים לעומת 509 מיליון שקלים ברבעון הקודם. בסוף יוני עמד המלאי של החברה על סך של 151 מיליון שקל, שאם לא יימכרו על ידי פתיחת החנויות יש חשש גדול ששווי הסחורה יימחק והמשביר תיכנס למצוקה.
פורסם לראשונה: 22:22, 16.11.20