H&M פותחת חנות אאוטלט ראשונה בישראל ביישוב ירכא. הרשת הושבתה לחודשיים בעקבות משבר הקורונה, ובניגוד לרשתות אחרות היא עדיין לא מפעילה כאן אתר סחר ולכן לא מכרה אונליין. עקב כך, נוצר צורך לשחרר סחורה שלא נמכרה לחנויות. בחנות יימכרו קולקציות קודמות ושאריות מקולקציות חדשות. יש להניח שלא יוצעו בה פריטי אופנה מבוקשים מאוד, שכן הביקוש לפריטים אלה גבוה והמלאי שלהם אוזל מהר.
>>לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
החנות תיפתח ב-1 ביולי במתחם האאוטלט המשותף בירכא, ביג פאשן מקבוצת צים אורבן לייף ו-SEVEN, ותהיה פתוחה גם בשישי ושבת. ההנחות ינועו בין 40%-70%, בטווח מחירים שנע בין 9.9 שקלים ל-159 שקל. החנות תציע פריטים לנשים (גם בגדי היריון), גברים וילדים, ללא פריטי H&M הום.
אילו מציאות מצאנו? סט חולצה, מכנסיים וכובע לילדים יעלה 9.9 שקלים במקום 79 שקל (87% הנחה), שורטס לגבר ב-19.9 שקל במקום 129 שקל (85% הנחה), שמלת ילדות פרחונית ב-9.9 שקלים במקום 29 שקל (65% הנחה) ושמלת נשים מנומרת ב-19.9 שקל במקום 99 שקל (80% הנחה) - מחירים נמוכים, לנוכח העובדה שלעתים קרובות המחירים בארץ גבוהים בהשוואה למחירי הרשת באירופה, בפער שמגיע לעשרות אחוזים.
ל-H&M יש כבר אאוטלטים במדינות כמו גרמניה והולנד. בישראל יש לרשת 21 חנויות, כאשר ב-2019 סגרה לראשונה חנות - הסניף בביג טבריה. במקומו, פתחה חנות באייס מול באילת. את H&M מפעילה בארץ קבוצת מאץ' ריטייל, שהיא גם בעלת הזיכיון לרשת-הבת של H&M, COS, ובעלת הזיכיון לרשת היפנית למוצרים לבית, דייסו. הקבוצה מתכוונת לפתוח בארץ חנויות של רשת נוספת של הקבוצה, & Other Stories.
ב-2019 H&M יצאה בקמפיינים מקומיים לאחר ירידה במכירות, ולפי מנהלי קניונים הרשת הצליחה להתאושש. לדברי מנכ"ל הקבוצה עמיחי קילשטיין, המכירות למטר בישראל הן מהגבוהות בעולם.