התמודדות עם משבר נגיף הקורונה: דירקטוריון מפעל הפיס ומרכז השלטון המקומי אישרו היום (ג') תוכנית סיוע מיידית לרשויות המקומיות בהיקף 20 מיליון שקל, שגובשה בימים האחרונים ותצא לפועל בקרוב. במסגרת הותכנית, הכספים ישמשו את אגפי הרווחה לצורך איתור ואספקת חבילות מזון ותרופות לאזרחים ותיקים ואוכלוסיות נוספות בסיכון, שעל פי הנחיות משרד הבריאות מתבקשים לשהות בביתם.
כדי לתמוך במהלך, יאפשר מפעל הפיס לעשרות אלפי המלגאים שלו להמיר את שעות ההתנדבות שלהם בקהילה בשעות התנדבות למען אוכלוסיית האזרחים הוותיקים ואוכלוסיות נוספות בסיכון שזקוקים היום יותר מתמיד לסיוע.
1 צפייה בגלריה
התקהלויות בתל אביב למרות הנחיות משרד הבריאות
התקהלויות בתל אביב למרות הנחיות משרד הבריאות
סיוע לאזרחים ותיקים. תל אביב בצל הקורונה
(צילום: AP)
יו"ר מפעל הפיס, רו"ח אביגדור יצחקי, אמר כי "בימים לא פשוטים אלה, עלינו כחברה לגלות סולידריות חברתית ולסייע בראש ובראשונה לאוכלוסיות שנזקקות לו יותר מכל. על פי החלטות ראש הממשלה והנחיות משרד הבריאות, האזרחים הוותיקים בישראל מתבקשים להישאר בביתם, שכן כל מפגש שלהם עם האוכלוסייה הכללית עלול לסכן את חייהם. במצב דברים זה אנחנו רואים חשיבות עליונה באספקת מוצרים חיוניים, כמו מזון ותרופות, עבור אותם אנשים שאין מי שיעשה זאת עבורם".
חיים ביבס, יו"ר מרכז השלטון המקומי וראש עיריית מודיעין-מכבים-רעות, הוסיף כי "במצב חריג כמו זה שאנחנו נמצאים בו, עלינו לתת כמה שיותר ביטחון לתושבים שלנו. היוזמה החדשה שלנו עם מפעל הפיס תיתן מענה תזונתי לאזרחים הוותיקים שלנו, כך שלא ירגישו מחסור במזון ותרופות. אני מאמין שיחד עם הסולידריות והחוסן שמאפיינים אותם - נתגבר על המשבר במהרה".
בתוך כך, הנהלת מפעל הפיס מסרה היום כי לנוכח הודעת משרד הבריאות על צמצום הפעילות במשק וההנחיות החדשות, החל ממחר תוקפא זמנית פעילות ההגרלות הבאות: לוטו, צאנס, 777 ,123. בנוסף, גם לא תתאפשר מכירת כרטיסי חישגד. הגרלת מנוי פיס תתקיים כסדרה וההטבות למנויים יימשכו ויותאמו למצב המיוחד. כרטיסים שנקנו עבור הגרלות עתידיות (רב הגרלתי) יהיו תקפים עם חידוש הפעלת ההגרלות. ניתן יהיה לפדות זכיות עם חזרת מפעל הפיס לפעילות רגילה.
במקביל, מפעל הפיס צמצם את השוהים במשרד לפי הנחיות משרד הבריאות, ומאפשר לעבוד מהבית עם מערכת שמאפשרת גישה מרחוק. העובדים לא הוצאו לחופשה ללא תשלום (חל"ת).