עובדי המשרד לשירותי דת מוחים על כך שמגיפת הקורונה הגדילה משמעותית את עומס העבודה המוטל עליהם, וזאת בשל פרוץ מגיפת הקורונה והעלייה במספר הנפטרים. בהודעה שפרסמו היום (שלישי) באמצעות ההסתדרות הודיעו כי החלו לנקוט בצעדים ארגוניים, בהם עצירת העברת תשלומים למרכזי הטהרה וביצוע מטלות חדשות בעקבות מצב החירום.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
מערך הקבורה בחירום של מדינת ישראל עבר ממשרד הפנים למשרד לשירותי דת, ומאז מנהל וועד עובדי המשרד, בליווי יו"ר הסתדרות עובדי המדינה אריאל יעקובי, מזכיר החטיבה הארצי דורון קרני ויו"ר ההסתדרות במרחב ירושלים דני בונפיל, מו"מ במטרה להגיע להסכמות מול האוצר על תגמול לעובדים. נוכח המשבר הכלכלי אליו נקלעה המדינה, המו"מ הוקפא.
לטענת העובדים, פרוץ מגיפת הקורונה והעלייה במספר הנפטרים, לצד העובדה שעובדי המשרד החלו לטפל גם בקבורת חירום של בני דתות אחרות מלבד הדת היהודית, הביאו לעומסים חריגים במשרד ולמטלות חדשות נוספות רבות.
עובדי המשרד לשירותי דת אמונים בין היתר על כל השלבים המנהליים מרגע פטירת אדם בישראל, לרבות טופס אישור קבורה, אחריות על פעילות חברות קדישא והמועצות הדתיות, ובחירום - כמו כעת בתקופת הקורונה - גם על העברת התשלומים למרכזי טהרה מיוחדים למתים.
יו"ר ועד עובדי המשרד לשירותי דת, קרן שירוני: "עובדי המשרד לשירותי לדת סובלים שנים ארוכות מאפליה מחפירה, מתנאי שכר ירודים ומחוסר בתקנים. קבלת האחריות על מערך הקבורה בחירום ומגיפת הקורונה מדגישים כעת עוד יותר את החוסר בתגמול הולם לעובדים. אנו דורשים לנהל מו"מ, הגיע הזמן שישמעו את הקול שלנו".
ממשרד האוצר נמסר בתגובה: "ימים אלו, שבהם כלל אזרחי ישראל נדרשים להתמודדות עם השלכות משבר הקורונה, מצופה כי גם ההסתדרות תמנע מפגיעה מיותרת באזרחי מדינת ישראל ולא תעלה בעת הנוכחית דרישות לתוספות שכר לעובדי המדינה".