צפו: כלכלה וקורונה - אתם שואלים, המומחים משיבים
(חגי דקל, אורי דוידוביץ)

נעילה שלילית בניו יורק, רגע לפני שמתחילה עונת הדוחות של הרבעון הראשון ל-2020, שיכללו את נזקי הקורונה מחודש מרץ: מדד דאו ג'ונס נחלש ב-1.4%, S&P 500 איבד 1%, נאסד"ק טיפס ב-0.4% (לאחר שנסחר בירידות ברוב היום). בלטו: טסלה זינקה ב-13.4%, נטפליקס קפצה ב-7%, אמזון ב-6%, קטרפילר צנחה ב-8.7% לאחר הורדת המלצת אנליסטים, פורד מחקה 3.5% לאחר דוחות, מניות התעופה והקרוזים צללו ביותר מ-7%.
עם כל המהומה והציפיות שהתעוררו בעקבות הסכם הנפט בין המדינות החברות באופ"ק על קיצוץ שיא של 10 מיליון חביות ביום, ה-WTI ננעל היום ללא שינוי מהותי על מחיר של 22.83 דולר לחבית - לאחר שכבר זינק היום ב-5% (והגיע לרמה של 24.77) ובהדרגה ירד לרמת הבסיס. עתה, ה-WTI רושם ירידות של 0.9% ל-22.54 דולר לחבית. הברנט רושם דווקא עליות של 1% ל-31.81 דולר לחבית.
הזהב שוב הגיע לשיא - כשברקע אי יציבות בוול סטריט והסכם הנפט לקיצוץ בתפוקות. המתכת היקרה טיפסה היום ב-0.1% (ב-2 דולר) ל-1,754.80 דולר לאונקיה, המחיר הגבוה שלה מאז אוקטובר 2012 - שיא של יותר מ-7 שנים. הזהב אף מוכיח בתקופה זו את עמידותו גם כששוקי המניות בשיא - התחזק בשבוע שעבר למרות העליות החדות בוול סטריט מאז 1974.
1 צפייה בגלריה
אסדת נפט
אסדת נפט
אסדת נפט
(צילום: shutterstock)
גיל בפמן, הכלכלן הראשי של בנק לאומי, התייחס בסקירה יומית להסכם קיצוץ התפוקה של חביות הנפט. לדבריו, "בהתחשב בקושי של מרבית היצרנים שמחוץ ללב ליבו של ארגון אופ"ק (בעיקר סעודיה) לבצע קיצוצים, ההסכם הנוכחי הוא בחזקת מאוחר מדי וקטן מדי. היקף הקיצוץ הצפוי בתפוקה אינו גדול מספיק כדי לקזז בטווח הקצר את הירידה הצפויה בהיקף הביקוש הגלובלי לנפט גולמי, בהיקף של 19 מיליון חביות ליום בממוצע באפריל-מאי, זאת עקב השפעות הנגיף על הפעילות הכלכלית ועל הביקוש לאנרגיה".
הוא הוסיף כי "על רקע זה, יכולת האחסון הגלובלי של נפט גולמי, בעיקר זו שמחוץ לארה"ב, תגיע לנקודת רוויה ולכן צפוי שמחירי הנפט הגולמי עדיין ישמרו ברמה נמוכה בשבועות הקרובים, זאת ככל שקיבולת האחסון תהיה מגבלה של ממש לקליטת היצע הנפט הזורם אל השוק".
מדד ניקיי של בורסת טוקיו יורד ב-1.5%, שנגחאי נחלש ב-0.3%, קוספי יורד ב-0.9%; בין המניות הבולטות: סמסונג יורדת ב-1.5% בסיאול; בטוקיו - טויוטה יורדת ב-1.4%, הונדה מאבדת 1.8%; סינגפור איירליינס נחלשת ב-1.5% בבורסה המקומית בסינגפור.
לרגל יום השני של הפסחא, הבורסות בהונג קונג ובסידני לא פעילות היום, וכך גם הבורסות המובילות באירופה שבחופשת חג, בהן הזירה בפרנקפורט, פריז, לונדון, מילאנו ומדריד. בניו יורק עסקים כרגיל ויש מסחר: החוזים על המדדים המובילים יורדים בשלב מאוד מוקדם זה של היום ב-1.4%.
פורסם לראשונה: 09:32, 13.04.20