כ-17 שנה לאחר שמכרה את עסקי הגלידות שלה לאסם, תנובה חוזרת לתחום: החברה צפויה להשיק מגוון של שלגוני גלידה על בסיס יוגורט ופירות תחת המותג "יופלה", שייוצרו עבורה במפעל פלדמן.
המותג יופלה הוא מותג היוגורטים של תנובה, שפועל בזיכיון מחברת האם הבינ"ל. בישראל הוא הושק לראשונה בשנת 2001. יופלה נבחר כעת להוביל את מוצרי הגלידה החדשים בגלל ערכי המותג שלו: "פאן פינוק" ופרי - בנוסף לרצון של תנובה למתוח את המותג המוכר לקטגוריות חדשות הקשורות בעולם החלב. למעשה, זו הפעם הראשונה שתחת המותג יופלה ייוצרו וישווקו גלידות, ולצורך כך נדרשה תנובה לאישור של יופלה העולמית.
עוד נודע, כי תנובה שוקדת מזה כשנתיים בחשאי על פיתוח המוצר, יחד עם הצוות המקצועי של פלדמן. השקת השלגונים מאפשרת לתנובה להיכנס לקטגוריה שצומחת מדי שנה: מנתוני סטורנקסט לשנת 2018 עולה כי קטגוריית השלגונים צמחה בשנת 2018 ב-10% ובשנת 2019 ב-7%, משום שהצרכן רואה בה פינוק שהוא אינו מוכן לוותר עליו ומשום שקהל יעד גדול הוא צרכנים צעירים ששיקולי ה"פאן" אצלם גוברים על שיקולים בריאותיים. ענת גרוס שון, מנכ"לית חטיבת החלב בתנובה, אישרה את הדברים וציינה "כי מדובר בהתרחבות טבעית עבור יופלה שמביא לקטגוריה ערכים של פינוק לגיטימי בזכות היוגורט והפירות".
מעבר לכך, תנובה מכוונת לשוק הגלידות על בסיס פירות - שצמח בשלוש השנים האחרונות ב-25% ומגלגל 200 מיליון שקל. מעבר לכך, מדובר בזירה פנויה יחסית לעומת שוק גלידות השמנת עתירות הקלוריות.
בשנתיים האחרונות, בניהולו של המנכ"ל אייל מליס ויו"ר הדירקטוריון חיים גבריאלי, משקיעה תנובה מאמץ בחיפוש מנועי צמיחה חדשים בתחומים נושקים; לפני כחצי שנה נכנסה החברה לראשונה לתחום הפסטות המוכנות כאשר רכשה את מפעל דורו איטליאן.
יש לציין כי שוק הגלידות בישראל נשלט שנים על ידי גלידות נסטלה, שעברו לאחרונה מבעלות אסם לחברת גלידות בינלאומית בשם פרנירי, ועל ידי גלידות שטראוס שבבעלות קונצרן יונילוור, השולטות יחדיו על כ-90% מהשוק. בתנובה מאמינים כי החדשנות במוצר תשחק לטובתם מול המתחרים הוותיקים.
לפני כשנה רכשה קרן לנטרין, בהובלת ריצ'י האנטר ובשותפות דיסקונט קפיטל, את מלוא הבעלות על מפעל הגלידות של פלדמן, תמורת 65 מיליון שקל. המפעל החזיק אז ב-4% בלבד משוק הגלידות. אתמול מונה איל ארד, לשעבר סמנכ"ל המכירות של תנובה, לתפקיד סמנכ"ל המכירות של פלדמן, מתוך ציפייה שתנובה תרחיב בעתיד את קו הגלידות למותגים נוספים שלה, ותתרום לרווחיות פלדמן.
הרומן של תנובה עם עולם הגלידות החל בשנת 1981, אז רכשה את מפעל טנא נגה. בשנת 1996 הקימה תנובה שותפות חדשה עם אסם בשם "גלידות נסטלה", על בסיס מפעל טנא נגה. עסקי הגלידות לא צלחו, ובעקבות סכסוכים בין מנכ"ל תנובה דאז אריק רייכמנן ומנכ"ל אסם דאז דן פרופר, החליטו השותפים להיפרד - ותנובה מכרה את חלקה לאסם.