עליבאבא צונחת ברווחים: המכירות המקוונות מסין דיווחה כי הרווח הנקי שלה עמד ברבעון הפיסקלי האחרון (שהסתיים בחודש מרץ השנה) על 447 מיליון דולר, לעומת 3.7 מיליארד דולר ברבעון המקביל אשתקד. בחברה ציינו כי הצניחה בהכנסות נגרמה מהפסדים בהשקעות.
ההכנסות עמדו על 16.3 מיליארד דולר, מעל התחזיות שעמדו על 15.3 מיליארד דולר. "למרות שרוב עסקינו נפגעו מאז סוף ינואר, אנו רואים התאוששות כבר ממרץ", אמר סמנכ"ל הכספים מגי וו (Maggie Wu). מניית עליבאבא נחלשת בטרום המסחר בבורסת וול סטריט בניו יורק ב-5.5%.
1 צפייה בגלריה
צניחה ברווחים. קבוצת עליבאבא
צניחה ברווחים. קבוצת עליבאבא
צניחה ברווחים. קבוצת עליבאבא
(צילום: AFP)
עוד בסין: המדינה הבטיחה כי תמשיך לעבוד על יישום הסכם הסחר עם ארה"ב, זאת על אף המתיחות המתגברת בין שתי המעצמות הכלכליות. על פי דו"ח שמסר היום ראש הממשלה הסיני, לי קצ'יאנג, לכינוס הקונגרס העממי של סין, הממשלה מתכוונת לפעול כדי לשחרר את הסחר העולמי וההשקעות.
"אנחנו נעבוד עם ארה"ב ליישם את השלב הראשון של הסכם הסחר והכלכלה בין ארה"ב וסין", אמר לי. "סין תמשיך לעודד שיתופי פעולה כלכליים ומסחריים עם מדינות אחרות לטובת שני הצדדים". עוד הוסיף כי סין "תשתתף באופן פעיל בביצוע רפורמות בארגון הסחר העולמי" ותנסה לקדם את המו"מ על הסכמי סחר חופשי עם שותפותיה האזוריות יפן ודרום קוריאה.
בנוסף, הודיעה סין כי לראשונה מאז 1990 אין בכוונתה לפרסם תחזית צמיחה שנתית. כמו כן, התחייבה להעלות את ההוצאות הממשלתיות, זאת על רקע השלכות מגפת הקורונה על הכלכלה השנייה בגודלה בעולם. ההכרזה התפרסמה לקראת כינוס הקונגרס העממי של סין.
האסיפה, הנמשכת שבוע, הייתה אמורה להתקיים במקור במרץ אך נדחתה בשל התפרצות הקורונה. ברבעון הראשון של השנה התכווצה הכלכלה הסינית בשיעור של 6.8%, ההתכווצות הראשונה מזה עשורים, זאת לאחר שהתפרצות הקורונה בעיר ווהאן שיתקה את הייצור ופגעה בהוצאות.