התחדשות עירונית בגבעתיים: קבוצת ישראל קנדה, בשליטת ברק רוזן ואסי טוכמאייר, דיווחה היום (א') לבורסה כי חתמה על הסכם לפינוי בינוי במתחם ההסתדרות בגבעתיים, באמצעות החברה הבת ICR שבשליטה משותפת של הקבוצה עם חברת ראם מגורים. על פי הדיווח, חברת ICR החתימה כ-85% מבעלי הדירות במתחם ב' בשכונה על הקמת פרויקט הכולל 333 יחידות דיור חדשות ב-3 מגדלי מגורים בני 25 קומות כל אחד.
במסגרת התוכנית ייהרסו 4 מבני שיכון ישנים בני 4 קומות עם 117 דירות, שהוקמו בשנות ה-60 של המאה הקודמת, ברחובות ההסתדרות והמאבק פינת כ"ג יורדי הסירה ומנורה, לטובת הקמת פרויקט המגדלים. הפרויקט יכלול גם כ-1,000 מ"ר של שטחי מסחר ומוסדות ציבור. לפי הדיווח, הוחתמו 94 בעלי זכויות במתחם, המהווים, כאמור, כ-85% מבעלי הדירות.
1 צפייה בגלריה
קבוצת ישראל קנדה - התחדשות עירונית מתחם ההסתדרות גבעתיים
קבוצת ישראל קנדה - התחדשות עירונית מתחם ההסתדרות גבעתיים
הדמיית הפרויקט בגבעתיים
(הדמיה: אלכס לובימוב)
לפי החברה, עלות השקעה בפרויקט מוערכת בכ-500 מיליון שקל והיקף ההכנסות נאמד ב-610 מיליון שקל. התוכנית המפורטת, שנערכה על ידי אדריכלית רותי הרשקוביץ ממשרד בר הרשקוביץ אדריכלים, נדונה בוועדה המקומית לתכנון ולבנייה בעיר ואושרה להפקדה בתנאים, ולאחר מכן תופקד להתנגדויות הציבור.
על פי הדיווח לבורסה, הוצאתו לפועל של הפרויקט כפופה בין היתר לתנאים כגון הכרזה על הפרויקט כמתחם פינוי בינוי במסלול מיסוי על ידי הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית, אישור תב"ע (תוכנית בניין עיר) נקודתית חדשה למתחם וכדאיות כלכלית.

תוכנית כוללת ל-2,700 דירות

מתחם ב' בשכונת ההסתדרות מצטרף למתחם נוסף שמקדמת החברה במסגרת אותה תוכנית מפורטת - מתחם י' ברחוב אידמית, הכולל פינוי 42 דירות קיימות לטובת פרויקט עם 118 יחידות דיור חדשות. בתחילת החודש הפקידה הוועדה המקומית להתנגדויות הציבור תוכנית נוספת במתחם ט' בשכונה להקמת 560 דירות. למתחם ההסתדרות תוכנית בניין עיר מחוזית בתוקף שחלה על כל המתחם ותכלול בסך הכל 2,700 יחידות דיור חדשות במקום 900 הדירות הקיימות.
לדברי מורדי שבת, מנכ"ל ICR, "גבעתיים תיכנס בקרוב לתנופת בנייה אדירה ותמשוך אליה אוכלוסייה חדשה, צעירה ואיכותית. מדובר בחלק מתוכנית ההתחדשות העירונית הגדולה ביותר בגבעתיים, שתהפוך את האזור הוותיק לחדשני ומבוקש".
לדברי עו"ד קרן פרשקר ממשרד עוה"ד רז-כהן, פרשקר ושות', המייצגת את בעלי הדירות, "מדובר בציון דרך משמעותי שמלמד על רמת האמון הגבוהה של בעלי הדירות הוותיקות בפרויקט. במסגרת התוכנית שקידמנו עם היזם הגענו לתוצאה מיטבית, אשר מצד אחד מספקת לבעלי הדירות תמורה נאה, המשביחה את דירותיהם באופן ניכר, ומנגד אינה מתפשרת על איכות התכנון".