התלמידים נגד בעל המכללה: אילן מיכאלי, בעלי מכללת אומנות הנדל"ן בבני ברק, נתבע ב-1.8 מיליון שקל בטענה שלווה מאות אלפי שקלים מחמישה מתלמידיו וממכר שלו ולא השיב אותם. לפי הנטען, מיכאלי הבטיח שיחזיר את הכסף תוך זמן קצר עם ריבית "מעולה" של 10%. בנוסף, עורך דינו לשעבר תובע ממנו כ-600 אלף שקל.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
בעמוד הפייסבוק של המכללה מיכאלי מבטיח ללמד את תלמידיו להפוך ל"משקיעים שיודעים להבחין בין עסקה טובה ללא טובה" כשהוא מדגיש: "נדל"ן זה מדע מדויק, לא הימורים". מיכאלי לא הגיש כתב הגנה בשום תביעה, ובאחד המקרים אף ניתן פסק דין בהיעדר הגנה. במקרה אחד חתם על הסכם פשרה להחזר החוב, אך נטען שלא עמד בהסכם במלואו.
2 צפייה בגלריה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
התביעה הראשונה נגד מיכאלי ושותפו לעסקים אלי פראגר, הערב לכל העסקאות, הוגשה לפני למעלה משנה ע"י זוג תלמידים שלו, באמצעות עו"ד דורון אדירי. לטענתם מיכאלי הציע במהלך שיעור שילוו לו כספים. "הוא ביקש הלוואה של 200 אלף שקל לחודשיים והבטיח ריבית של 10%. במועד ההחזר הוא ביקש דחייה. אחר כך מסר צ'ק שסורב, ואז העביר 45 אלף שקל בלבד". תלמיד נוסף הגיש תביעה לאחר שנתן למיכאלי 85 אלף שקל. השניים הגיעו להסכמה להחזר החוב אך נטען שהוא לא שולם במלואו.
בדצמבר האחרון תלמיד נוסף הגיש תביעה בטענה שבאוגוסט 2016 הלווה למיכאלי 300 אלף שקל לטובת השקעה בפרויקט "שער הים", באמצעות החברה IMG שבבעלות מיכאלי ועוסקת בהתחדשות עירונית, עם התחייבות להחזיר תוך שנתיים. בחודש מרץ ניתן פסק דין בהיעדר הגנה נגד מיכאלי על כל הסכום.
במהלך 2020 הוגשו נגד מיכאלי עוד ארבע תביעות של תלמידים, מכר שלו ועו"ד שטיפל בעסקיו. אחד התלמידים טען בתביעה שהוגשה ע"י עו"ד גיא סרוסי שהוצע לו להצטרף לקבוצת ווטסאפ שהקים מיכאלי כפורום למענה שאלות, בעוד שהיא "שימשה להוצאת כספים מהתלמידים".
2 צפייה בגלריה
עו"ד גיא סרוסי
עו"ד גיא סרוסי
עו"ד גיא סרוסי
(צילום: אילן אסייג)
ביוני האחרון עו"ד דרור דיין, שנתן לטענתו למיכאלי ולחברת IMG שירותים משפטיים, הגיש תביעה על סך 600 אלף שקל וטען שמיכאלי ופראגר "מצאו לנכון 'לעקוץ' את באי כוחם", זאת לאחר ששולמו לו 50 אלף שקל מתוך 600 אלף שכר טרחה. טרם ניתנה החלטה בתיק.
תגובת אילן מיכאלי ואלי פראגר: "לפני חמש שנים נכנסנו להשקעה בפרויקט התחדשות עירונית והתגלו בניהולו אי-סדרים חמורים. עלה חשש למעילה והפרויקט נעצר. נאלצנו להתערב בניהול, תוך העמדת כספים נוספים, והצלחנו לייצב את הפרויקט. בשל דרישת משקיעים לקבל את כספי השקעתם לפני השלמת הפרויקט אנו פועלים למימוש הזכויות. נעשה כל שניתן להשיב את ההשקעות. ידוע למשקיעים שלא לקחנו שקל לביתנו".