הבורסה בת"א נעלה ביציבות את יום המסחר האחרון של השבוע. מדד ת"א 35 ננעל ברמת הפתיחה, ת"א 125 נחלש ב-0.3%, מדד הבנקים רשם ירידה של 0.5%. פתאל רשמה את התשואה הגבוהה ביותר במדד ת"א 35 והתחזקה ב-7.8%. אחרי הדו"חות - נייס זינקה ב-6.2% במחזור השני בגובהו בבורסה, בזן ננעלה ללא שינוי.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
בשלב הנעילה התבצע עדכון המדדים החצי שנתי. המניות שיצאו ממדד ת"א 35 הן קבוצת דלק, דלק קידוחים, גזית גלוב, בזן, החברה לישראל ופתאל. המניות שנכנסו למדד הדגל הן מטריקס, נובה, אנרג'י'קס, מיטרוניקס, סאפיינס ואופקו.
קרנות הסל הזרימו ביקושים והיצעים במיליוני שקלים בשלב הנעילה למניות שהחליפו מקום, לפי מיקומן החדש במדדים. אופקו זינקה ב-8% במחזור הגבוה בבורסה - 327 מיליון שקל. מטריקס נפלה ב-5%, סאפיינס איבדה 5.1%, דלק קידוחים נפלה ב-5.9%.
בסיכום שבועי - ת"א 35 הוסיף 1.6%, ת"א 125 טיפס ב-2.5%. לייבפרסון הובילה את ת"א 35 עם זינוק של 36.4%, פתאל קפצה השבוע ב-32.7%. פריגו סגרה את מדד הדגל עם ירידה שבועית של 10.5%.
1 צפייה בגלריה
הבורסה לניירות ערך תל אביב
הבורסה לניירות ערך תל אביב
הבורסה לניירות ערך תל אביב
(צילום: שאול גולן)

דו"חות כספיים ומניות מרכזיות

גילת קופצת אחרי שדיווחה על זכייה בחוזה לאספקת שירותי תמסורת סלולרית למפעילת הרשת הסלולרית האמריקאית Tier-1, בהיקף של מיליוני דולרים. ההערכות בשוק הן כי העסקה היא בהיקף של ארבעה מיליון דולר שיתפרסו על פני 18 חודשים.
נייס קופצת אחרי הדו"חות - מגפת הקורונה סייעה לתוצאות הכספיות של חברת התוכנה הישראלית, כשהובילה לצמיחה של 29.6% במכירות שירותי הענן.
בזן: מכירות הדלקים התרסקו ב-58% ברבעון השני - ההכנסות הסתכמו ב-706 מיליון דולר, והחברה רשמה הפסד של 11 מיליון דולר. במחצית הראשונה של 2020 הצטבר אף הפסד של 157 מיליון דולר. מניית בזן ירדה מתחילת השנה ב-63.8%. כתוצאה מרישום ההפסדים, ההון העצמי של החברה נשחק וירד ב-181 מיליון דולר בתוך שנה, החוב הפיננסי נטו עלה ב-4.3% ל-892 מיליון דולר.

שיא חדש ביתרות מט"ח בבנק ישראל

יתרות מטבע החוץ הגיעו לשיא של 157.6 מיליארד דולר בחודש יולי - כך מדווח היום בנק ישראל. מדובר בגידול של 10.3 מיליארד דולר לעומת חודש יוני. עיקר הגידול - 4.5 מיליארד דולר - מוסבר על ידי ספיגת אשראי דולרי לטווח קצר מהמערכת הפיננסית במסגרת תוכנית עסקאות החלף שעליה הכריז הבנק עם תחילת המשבר. במסגרת התוכנית הלווה הבנק דולרים לגופים פיננסיים.
3.7 מיליארד דולר בעקבות שערוך של מטבע החוץ (שכן חלקו במטבעות שאינם דולר) וגידול של 1.2 מיליארד דולר בעקבות העברות של הממשלה מחו"ל (כסף שעליו הבנק שומר עבור הממשלה). סך רכישות מטבע החוץ על ידי הבנק עמדו בחודש שעבר על 810 מיליון דולר בלבד.
לאור הגידול העקבי ביתרות המט"ח גם החודש - מדובר בשיא נוסף. למעשה, בשנים האחרונות כמעט בכל חודש נרשם גידול ביתרות המט"ח, מלבד הירידה עם תחילת משבר הקורונה בעקבות הזרמת הנזילות לשווקים.

הלירה הטורקית בשפל של כל הזמנים מול הדולר

הלירה הטורקית צנחה לרמתה הנמוכה ביותר מול הדולר, לאחר שההתערבויות של הבנקים הממשלתיים במדינה לא הצליחו לבלום את הפיחות בשווי המטבע.
הלירה נפלה ב-3.2% היום לרמה של 7.2775 לירה לדולר ובצהריים נסחרה ברמה של 7.2270 לירה לדולר. במקביל, עלות הביטוח בפני חדלות פירעון של האג"ח הממשלתיות טיפסה לרמתה הגבוהה ביותר מזה שלושה חודשים, ואילו מדד המניות המוביל בטורקיה נחלש ב-3.2%, ובכך הפך לבעל הביצועים הגרועים ביתר מקרב מדדי המניות של המדינות המתפתחות.
פורסם לראשונה: 10:07, 06.08.20