מניית נטפליקס מזנקת ב-5% במסחר המאוחר לאחר פרסום דו"חותיה לרבעון הראשון, ולפיהם הגדילה את מספר המנויים בתשלום מעבר לצפי - ל-15.77 מיליון מנויים ברחבי העולם. צפי האנליסטים עמד על 8.22 מיליון, וצפי החברה לפני שלושה חודשים עמד על 7 מיליון מנויים. העלייה מיוחסת להתפשטות נגיף הקורונה, הוראות הסגר בעולם בעקבותיו והשהייה הממושכת בבתים.
מדובר ברבעון שיא של נטפליקס מבחינת מנויה החדשים. קודם לכן, המספר הגדול ביותר של מנויים חדשים נרשם על ידי ענקית הסטרימינג ברבעון המקביל בשנה שעברה ועמד על 9.6 מיליון מנויים. כלומר, הפעם מדובר בזינוק מרשים במיוחד במספר המנויים, שאותו ניתן לייחס להתפרצות המגיפה.
1 צפייה בגלריה
נטפליקס
נטפליקס
נטפליקס
(צילום: shutterstock)
הרווח הנקי של נטפליקס ברבעון הראשון עלה ב-106% (!) ל-709 מיליון דולר (או 1.57 דולר למניה). זאת, לעומת רווח נקי של 344 מיליון דולר, או 76 סנט למניה ברבעון המקביל בשנה שעברה. יש לציין, כי על אף הזינוק האדיר מדובר בנתון הנמוך במעט מהצפי של האניליסטים שהיה לרווח של 1.64 דולר למניה.
הכנסות החברה זינקו ברבעון הראשון ב-27% ל-5.77 מיליארד דולר לעומת 4.52 מיליארד דולר ברבעון המקביל אשתקד. בשורת ההכנסות עמדה נטפליקס בצפי, כאשר האנליסטים העריכו כי תרשום הכנסות של 5.75 מיליארד דולר.
במכתב לבעלי המניות כתבו בכירי נטפליקס כי "בחודשיים הראשונים של הרבעון הראשון צמיחת החברות שלנו הייתה דומה לשנתיים הקודמות". אלא שעם הסגר בארצות רבות החל מחודש מרץ, הרבה יותר משקי בית הצטרפו אלינו".