יש מתנות חינם? אל תהיו בטוחים בזה. חברת היי קיו (HighQ) מציעה קורס פסיכומטרי (כמעט) חינם, במתכונת מצומצמת, בניסיון להתחרות עם קורס הפסיכומטרי המוזל שיזם המשרד לשוויון חברתי, בשיתוף המרכז הארצי לבחינות והערכה.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
בעוד שהקורס החינמי של המדינה נקרא "הפסיכומטרי של המדינה", הקורס החינמי של היי קיו נקרא "הפסיכומטרי של ישראל". מדובר במהלך שיווקי שמוגבל במספר התלמידים: 100 בלבד לכל מועד פסיכומטרי (ההרשמה נפתחה לשלושת המועדים הקרובים).
1 צפייה בגלריה
היי קיו
היי קיו
היי קיו
(צילום: עידו ארז)
שימו לב שיש לו עלויות: ערכת ספרים ועזרים תעלה 190 שקל ו-12 סימולציות ביום - 90 שקל. מספר שעות ההדרכה בו (שיעורים בווידיאו) מצומצם: 38 שעות (תלמידים יוכלו לצפות בהם שוב כהקלטה).
כל זאת לעומת 100 שעות במסלול "לייב" של החברה, שהוא מסלול לימוד מרחוק שמתומחר ב-2,900 שקל לעד 40 תלמידים ולעומת 120 שעות לימוד בקורס פרונטלי רגיל שעולה 4,200 שקל ומתאים ל-19 תלמידים ומורה, לנוכח הגבלות הקורונה.
כלומר למעשה, המסלול החדש הוא קורס בלימוד עצמי עם שעות הדרכה מצומצמות ועלות מסוימת לעזרי לימוד. כן ניתן לפנות לוואטסאפ ייעודי בו מרצים משתנים עונים על שאלות (ללא הדרכה אישית), אך לא בהכרח מייד, אלא תוך 48 שעות.
לשם השוואה, בקורס של המדינה תשלמו 250 שקל דמי הרשמה. על ספרים ועזרים 287 שקל ועל ערכת 10 סימולציות 187 שקל. מספר שעות ההדרכה: 28.
היי קיו שייכת ל-GUS - Global University Systems העולמית, אחרי שזו קנתה את החברה אחרי שנקלעה לקשיים ב-2017.

"40% עושים קורס חוזר, אולי בפעם הבאה ישלמו"

אורי ויזל, מנכ"ל היי קיו, אמר ל-ynet כי "אנחנו מציעים את הקורס הזה כי הפסיכומטרי של המדינה שינה את השוק. הרבה רוצים לנסות ללמוד לבד. אנחנו אומרים: אם אי אפשר לנצח אותם – תצטרפו אליהם. שינינו את המודל העסקי והתחלנו להציע קורס חינמי ומלא. כעת יש לנו תוכניות לימוד באורכים".
זה קורס פחות טוב? "יש בו פחות שעות הדרכה. יש סוגים שונים של תלמידים. 40 אלף איש ניגשים לבחינה כל שנה. יש את אלה שתמיד רוצים ללמוד לבד. חשבנו שאם יש כבר אלפים שלומדים בחינם – שיעשו את הלמידה אצלי".
למה לא לגבות תשלום? "אולי התלמידים יהיו מרוצים ויעשו את השלמת הבגרויות אצלי, בתשלום? בנוסף, לצערי כ-40% בכל מקרה עושים קורס חוזר או ניגשים פעם שנייה. אולי בפעם השנייה ירצו קורס עם מורה אישי וישלמו יותר.
"אני חושב שיש ביקוש לקורס הפרונטלי. לא כולם טובים בלמידה לבד. בקורס החינמי, התלמידים עושים את כל הלמידה המטרימה לבד. בקורס הפרונטלי הכל עם המורה. שגם בונה אסטרטגיה אישית. יש מספיק לקוחות בשוק שירצו לשלם על זה והמחירים ירדו בשנה האחרונה בשוק ב-30%-40%".