רמי לוי רוכש את חברת יהודה שיווק מחיפה, סיטונאית לשיווק, יבוא והפצה של מזון וחומרי ניקוי לשוק המוסדי, בעיקר בצפון. מחזור מכירותיה השנתי הוא כ-60 מיליון שקל, והיא משמשת מפיצה של חברות מזון מקומיות, חלקן באופן בלעדי: השחר העולה, שמן מילומור, מלח הארץ אילת בע"מ ועוד.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
החברה היא בבעלות האחים חיים ושמעון יהודה והיא פועלת מ-1989 בבעלות משפחתית. ההערכה היא שיהודה שיווק תעביר את פעילותה למחסן הלוגיסטי החדש, שתהיה שותפה בו ב-30% בתמורה למכירה.
1 צפייה בגלריה
רמי לוי בת ים
רמי לוי בת ים
רמי לוי
(צילום: שמוליק דודפור )
לאחרונה רכשה שופרסל המתחרה את אמיגה שיווק מזון לשוק המוסדי מסיבה דומה: הרצון להגדיל את מכירותיה מעבר לצרכן הבודד. השוק המוסדי מוערך בכ-18 מיליארד שקל, והרשתות רוצות לנגוס בו על חשבון יצרני המזון, בייחוד כשבימי הקורונה חוו המכולות הפרטיות והמינימרקטים פריחה משום שהצרכן העדיף לרכוש סמוך לבית. ההערכה היא כי השינוי בהרגלי הצריכה יימשך.
בכך ממשיך לוי להרחיב את עסקי המזון שלו, לאחר שלאחרונה ביצע שורת רכישות בתחומים שונים שביניהן רכישת חברת התעופה ישראייר עבור 170 מיליון שקל, כניסה לשותפות בחברת האחזקות "דסקש" בעלת השליטה בסלקום, נכסים ובניין ועוד, והתמודדות במכרז להפרטת הדואר. בתוך כך, לוי גם ממשיך לחזק את אחיזתו בצפון ומקים במפרץ חיפה מחסן לוגיסטי ענק בשטח של 6,000 מ"ר. זאת בעוד שהמחסן הלוגיסטי של שופרסל במקום משתרע על 3,500 מ"ר.