על פי נתוני הביטוח הלאומי, בחודש מאי יקבלו עדיין 431 אלף מובטלים שפוטרו או שוהים בחופשות ללא תשלום דמי אבטלה. זאת בהשוואה לכחצי מיליון מובטלים שקיבלו דמי אבטלה באפריל. אלה יופקדו ביום ראשון הקרוב בחשבונות הבנק של כל הזכאים לקבלת דמי האבטלה.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
366 אלף מתוך הזכאים לתשלום יקבלו דמי אבטלה מלאים לכל חודש מאי. 65 אלף יקבלו דמי אבטלה בגין חודש חלקי, לאחר שחזרו לעבודה במהלך חודש זה עם הירידה ברמת האבטלה שנגרמה בגין משבר הקורונה.
בסך הכל הביטוח הלאומי יעביר ביום ראשון כ-1.88 מיליארד שקל למחוסרי העבודה בחודש מאי.
1 צפייה בגלריה
הביטוח לאומי סניף פתח תקווה
הביטוח לאומי סניף פתח תקווה
סניף של הביטוח הלאומי, בתחילת משבר הקורונה
(צילום: יריב כץ)
כעת ההערכה היא שבחודש יוני יפחת מספר המובטלים משמעותית בשל סיום תשלום דמי האבטלה לשוהים בחל"ת. אלה יימשכו כנראה, לפי דברי שר האוצר המיועד, אביגדור ליברמן, רק לבני 45 ומעלה המתקשים למצוא מקומות עבודה.
השבוע פורסם כי מספר מקבלי דמי האבטלה בחודש אפריל שקיבלו דמי אבטלה במשך 12-14 חודשים מלאים ברציפות עמד על 171,873 איש. כך על פי דו"ח תקופתי של מינהל המחקר במוסד לביטוח לאומי. מספר מקבלי דמי האבטלה בחודש זה, הכולל את המפוטרים והשוהים בחופשות ללא תשלום, היה 505,511.
בתוך כך, כ-370 אלף ממקבלי דמי האבטלה (כ-73% מתוכם) קיבלו דמי אבטלה במשך 6-14 חודשים מלאים ברציפות, וקיים חשש שהם יתקשו יותר מאחרים למצוא מקומות עבודה, כאשר יותר ממאה אלף מהם הועסקו במקומות עבודה שנסגרו כליל, לפי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה שפורסמו השבוע שעבר.
יותר ממחצית ממקבלי דמי האבטלה לתקופה ממושכת בחודש אפריל היו מענף שירותי האירוח והאוכל, ו-31% מהם היו מענף האמנות, הבידור והפנאי.