2 צפייה בגלריה
שכונות חדשות בחריש
שכונות חדשות בחריש
חריש. לראשונה מגדלים בני 27 קומות
(צילום: יאיר שגיא)
הוועדה המיוחדת לתכנון ולבנייה חריש, שלה סמכויות של ועדה מקומית ומחוזית, הודיעה היום (א') כי אישרה באופן סופי תוכנית לבניית 624 יחידות דיור חדשות בשכונת הטרפז בצפון העיר. במסגרת התוכנית לראשונה יוקמו שני מגדלים בני 27 קומות ושאר הבניינים יכללו אופי מרקמי נמוך יותר של בין 8-13 קומות. עוד כוללת התוכנית כ-20 אלף מ"ר לשטחי תעסוקה ומסחר.
התוכנית, שקודמה על ידי משרד הבינוי והשיכון, ממוקמת בסמוך לשדרה הראשית של חריש דרך ארץ, בסמוך למע"ר (מרכז עירוני ראשי) העתידי שכבר נמצא בבנייה. היא מצטרפת ל-12 אלף היתרי בנייה שהונפקו על ידי הוועדה לטובת אכלוס של כ-20 אלף תושבים עד כה. על פי תוכנית המתאר העירונית, צפויה חריש למנות למעלה מ-100 אלף תושבים.
2 צפייה בגלריה
תוכנית בנייה שכונת הטרפז חריש
תוכנית בנייה שכונת הטרפז חריש
תוכנית הבנייה בשכונת הטרפז
(הדמיה: אדריכלים מנדספלד-קהת)
התוכנית, המשתרעת של שטח של כ-100 דונם, הוגשה לראשונה ב-2013, ולאחר שאוחדה עם תוכניות נוספות - הוגשה שוב ב-2016. היא הופקדה להתנגדויות הציבור ב-2018 ועברה מספר שינויים, בין היתר לגבי צמצום מספר המגגדלים המתוכננים - מ-5 מגדלים ל-2 מגדלים בלבד בני 27 קומות בעקבות הסרת מגבלות משרד הביטחון על בנייה בגובה. מרבית הבניינים ברחבי העיר כוללים כיום כ-10 קומות בלבד.
הדיון בתוכנית התגלגל לוועדת הערר המחוזית, בעקבות התנגדות שהגישו בעלי קרקעות פרטיים בתחום התוכנית מהכפר אום אל קוטוף הסמוך, שמחזיקים בדונם מכלל הקרקע. בעלי הקרקע התנגדו להוצאת החלק שלהם מהתוכנית המקורית, התנגדות שבסופו של דבר התקבלה על ידי ועדת הערר והוועדה המיוחדת בחריש.