טמפו פועלת לפיתוח משקה מבוסס קנאביס. החברה חתמה על הסכם עקרונות עם חברת נקסטייג' קנאביס אינוביישן להקמת חברה משותפת שתעסוק בפיתוח טכנולוגיות לשילוב בתהליכי ייצור בתחום המזון והמשקאות וכן בייצור מוצרים מבוססי קנאביס לתעשיית המזון והמשקאות.
נקסטייג׳ היא פלטפורמה לפיתוח מוצרים מבוססי קנאביס אשר הוקמה ע״י חברת התרופות נקסטר. נקסטייג׳ וטמפו, חברת המשקאות השנייה בגודלה בישראל, יפעלו להקמת החברה המשותפת שתוחזק באופן שווה על ידי נקסטייג' (50%) ועל ידי טמפו (50%) והצדדים יתנו לחברה המשותפת זכות ראשונים בפעילויות שלהן, הקשורות לתחום.
טמפו, חברת המשקאות השנייה בגודלה בישראל נמצאת בבעלות משפחות בר-בורנשטיין (60%) ויצרנית הבירה ההולנדית היינקן (40%). טמפו עוסקת בייצור, ייבוא, שיווק והפצה של משקאות מסוגים שונים, אלכוהוליים, לא אלכוהוליים ומשקאות חמים.
חברת המשקאות טמפו הודיעה בסוף אפריל כי היא צופה ירידה חדה בהיקף פעילותה ברבעון השני בעקבות משבר הקורונה. החברה, שחלק מהותי מפעילותה מתקיים בשוק "הקר" הכולל ברים ומסעדות, חשפה בדיווח לבורסה כי סגירת מקומות תרבות הפנאי צפויה לפגוע בתוצאותיה הכספיות ברבעון השני. על פי הערכותיה הנוכחיות של החברה, ההכנסות ברבעון השני צפויות להיחתך ב-30% ביחס לרבעון המקביל אשתקד. כדי לנסות למנוע קריסת חלק מלקוחותיה, העמידה החברה אשראי נרחב לתמיכה בלקוחות.
נקסטייג׳ מסרה כי היא רואה בהתקשרות כאמור אבן דרך משמעותית ואסטרטגית לביסוס מעמדה בחזית הפיתוח והטכנולוגיה של מוצרים מבוססי קנאביס. אברהם דריזין, מנכ"ל נקסטייג' מסר: "טמפו היא כוח בלתי רגיל גם בישראל וגם מחוץ לה וכניסה של חברות תעשייתיות ברמה הזו היא קריטית לתעשיית הקנאביס. שוק המזון והמשקאות משולבי קנאביס נמצא בצמיחה אדירה בשנים האחרונות אבל ללא מותג אחד הבולט מעל כולם".