הביטקוין שוב שובר היום (חמישי) שיאים, לאחר שחברת מאסטרקארד ובנק אוף ניו יורק מלון (BNY Mellon) הודיעו כי יאפשרו ללקוחות להשתמש במטבעות קריפטוגרפיים בשירותים שהם מציעים. המטבע מזנק ב-7.4% ל-48,364 דולר, הרמה הגבוהה שלו אי פעם.
בתחילת השבוע זינק הביטקוין ל-47 אלף דולר, לאחר שחברת טסלה הודיעה כי השקיעה כ-1.5 מיליארד דולר במטבע הווירטואלי הפופלרי וכי היא מתכננת להתחיל לאפשר תשלום במטבע בעבור המכוניות ומוצרים נוספים שלה, בעתיד הקרוב.
2 צפייה בגלריה
ביטקוין
ביטקוין
ביטקוין
(shutterstock)
חברת מאסטרקארד הודיעה אתמול כי היא פועלת בתיאום עם בנקים מרכזיים ברחבי העולם בתוכניותיהם להשיק מטבעות דיגיטליים חדשים. בנק אוף ניו יורק מלון הודיע ​​כי יחזיק, יעביר וינפיק ביטקוין ומטבעות קריפטוגרפיים אחרים עבור לקוחות מוסדיים.
"התוכנית של מאסטרקארד לשלב תשלומי קריפטו מייצגת אינדיקטור נוסף לשינויים המבניים העמוקים המתרחשים בתשתית הפיננסית שלנו", אמר ג'ון וו, נשיא מעבדות Ava. "פלטפורמות התשלום הקיימות מאמצות פתרונות של מטבעות דיגיטליים המתאימים יותר לכלכלה שעוברת לאינטרנט".
ההתעניינות המחודשת במטבעות קריפטוגרפיים מגיעה לאחר שבסוף ינואר זינק הביטקוין אחרי שמייסד ומנכ"ל טסלה, אילון מאסק, שינה את שורת הביו בפרופיל הטוויטר שלו ל-bitcoin#, ובהמשך שיגר ציוץ שבו כתב כי "במבט לאחור, זה היה בלתי נמנע". שווי הונו של מאסק מוערך בכ-185 מיליארד דולר, ולאחרונה אף הצהיר כי יהיה מוכן לקבל תשלומים בביטקוין.
2 צפייה בגלריה
חובב ידוע של מטבעות קריפטו. אילון מאסק
חובב ידוע של מטבעות קריפטו. אילון מאסק
חובב ידוע של מטבעות קריפטו. אילון מאסק
(צילומים: EPA, shutterstock)
כמו כן, לאחרונה עודד המיליארדר את עוקביו, למעלה מ-46.1 מיליון במספר, להשקיע בסוג נוסף של מטבע וירטואלי - Dogecoin, המבוסס על ממ (Meme) וסמלו הרשמי הוא כלב.
כאמור, המיליארדר מאסק הוא חובב ידוע של מטבעות קריפטו, ופירסם בעבר בטוויטר ציוצים רבים בנושא. כך למשל, בדצמבר, עורר מאסק עניין כשנשאל האם יש אפשרות להמיר לביטקוין את מיליארדי הדולרים שהרוויחה טסלה, יצרנית המכוניות החשמליות. כשבוע לאחר מכן צייץ מאסק, שמעוניין לשגר משלחת אנושית למאדים בשנים הקרובות, כי הכלכלה העתידית של מאדים עשויה להיות מבוססת על מטבעות קריפטו כמו ביטקוין.