המסחר בוול סטריט ננעל הערב (שלישי) במגמה חיובית. נאסד"ק עלה ב-3.7%, דאו ג'ונס רשם עלייה של 0.1% ו-S&P 500 טיפס ב-1.4%.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
מניות הטכנולוגיה רשמו גם הן עליות שערים: אמזון ופייסבוק התחזקו ב-4%, אינטל ב-4.7%, סולארדג' הישראלית קפצה ב-13.5%, מניית זום התחזקה ב-10% לאחר שהמייסד העניק כ'מתנה' 40% ממניותיו בסכום של 6 מיליארד דולר. מניית גיימסטופ זינקה ב-21%.
1 צפייה בגלריה
וול סטריט בורסה בורסות קורונה
וול סטריט בורסה בורסות קורונה
יום של עליות בוול סטריט
(צילום: AFP)
מניית טסלה כיכבה במסחר עם זינוק של 20%, זאת לאחר צניחה של 35% בערכה משווי שיא של 883 דולר ב-26 בינואר לשווי של 563 דולר מוקדם יותר היום.
חברות טכנולוגיה ומניות צמיחה אחרות (הכוונה למניות של חברות שצפויות לצמוח בקצב ממוצע גבוה מהשוק) ספגו גם הן ירידות בחודש האחרון, אולם טסלה נפלה משמעותית יותר בהשוואה למניות גדולות אחרות בוול סטריט.
לצד נפילה זו, בחודשים האחרונים מניית טסלה הציגה דווקא מגמה כללית של צמיחה, כאשר ברקע הציפייה כי היא צפויה להרחיב את ייצור הרכבים שלה במהירות ובשל כך גם הרווחיות שלה תעלה.
עם זאת, הנפילה האחרונה במנייה הגיעה לאחר שמנכ"ל טסלה ואחד האנשים העשירים בעולם, אילון מאסק, צייץ בחשבון הטוויטר שלו ביום שבת כי אחד הרכבים החדשים של החברה, ה"סייברטראק" (Cybertruck), יסופק ללקוחות החברה רק ברבעון השני של 2021, זאת לאחר שמאסק חשף את הרכב כבר בשנת 2019.

הנפט נחלש, הזהב התחזק

הנפט מסוג WTI נחלש ב-1.6% לרמה של 64 דולר לחבית. מדובר ביום שני ברציפות של ירידות במחיר הנפט. הברנט איבד 1.1% לרמה של 67.5 דולר לחבית. ברקע: צפי האנליסטים שהמלאים בארה"ב גדלו ב-2.7 מיליון חביות בשבוע האחרון.
הזהב חצה את רף 1,700 הדולר לאונקיה, לאחר שננעל היום בעלייה של 2.3% לרמה של 1,716.9 דולר לאונקיה. זאת על רקע היחלשות הדולר והירידה בתשואות האג"ח.
בנעילה באירופה: מדדי דאקס וקאק עלו ב-0.4%, פוטסי עלה ב-0.2%.