אפקט הקורונה ממשיך להכות בענף השליחויות: אחרי שאמזון פרסמה הודעות ללקוחות ישראלים לפיהן המשלוחים יתעכבו, גם דואר ישראל פרסמה הודעה באתר האינטרנט שלה לפיה ייתכנו עיכובים שאינם בשליטתה, במשלוחי דואר בינלאומי לרבות EMS (משלוח מהיר), לנוכח צמצום הטיסות מישראל ואליה.
במקביל, אמזון נוקטת בצעד תקדימי והודיעה למוכרים ששולחים סחורה למרכזים הלוגיסטיים שלה, שלא לשלוח מוצרים למחסניה עד 5 באפריל, אלא אם מדובר בציוד רפואי, מוצרי מכולת, מוצרים לתינוקות, מוצרי טיפוח אישי ומוצרים לחיות מחמד. כל שאר קטגוריות המוצרים – לא יתקבלו במחסנים עד להודעה חדשה.
אמזון כתבה למוכרים שהיא רואה עלייה בקניות אונליין וכתוצאה מכך נוצר מחסור בכמה מהמוצרים הנחוצים למשקי הבית וכן בציוד רפואי שנמכר באתר. "כיוון שכך, אנחנו נותנים באופן זמני עדיפות במרכזים הלוגיסטיים שלנו למוצרי צריכה הכרחיים לבית, ציוד רפואי ומוצרים אחרים בעלי דרישה גבוהה, כדי שנוכל להשלים את המלאי במהירות רבה יותר ולשלוח את הפריטים האלה ללקוחות שלנו. עבור מוצרים אחרים, הפסקנו באופן זמני את אופציית המשלוח של המוכרים".
אמזון מסרה למוכרים שהיא תודיע להם כשתחזור לפעילות רגילה. משלוחים שנחתמו לפני הנחיה זו, כלומר לפני 17 במרץ, כן יתקבלו במרכזים הלוגיסטיים. בכל מקרה, מוצרים שכרגע נמצאים במלאי של אמזון ואינם ציוד הכרחי, עדיין יימכרו דרך אמזון. כלומר, צרכנים עדיין יכולים לקנות הכל באמזון, רק שהמוכרים מתבקשים שלא לשלוח מלאי חדש למחסנים של מוצרים לא הכרחיים עד ל-5 באפריל.
החברה מזהירה מוכרים כי "רישום לא נכון של מוצרים לתוך קטגוריות האלה ייחשב הפרה של מדיניות הרישום של אמזון ותוצאתה תהיה בהשעיית החשבון שלכם". המדיניות תיושם כרגע בארה"ב ובאיחוד האירופי. ישראלים קונים בעיקר מאמזון ישראל, ארה"ב בריטניה, גרמניה וצרפת לכן המדיניות הזאת תשפיע גם על הצרכן הישראלי. מאז משבר הקורונה ומאז מדיניות השילוח חינם לישראל בקנייה של מעל 49 דולר, ישראלים הגבירו קנייה של מוצרי צריכה ומכולת דרך אמזון.
פורסם לראשונה: 18:02, 17.03.20