דירקטוריון רשת רמי לוי דחה את האופציה של בעל הבית (רמי לוי) לרכוש ממנו (מלוי) 24% ממניות חברת ישראייר במחיר המקורי שבו רכש אותן מידי כונס הנכסים. כך עולה מהודעה לבורסה היום (שני) של רשת חנויות רמי לוי שיווק השיקמה 2006 בע"מ.

כזכור, רמי לוי רכש שליטה של 75% בישראייר לפי שווי חברה של 170 מיליון שקל, מתוכם 24% רכש לוי באופן פרטי והיתרה באמצעות חברת BGI. בגלל הסינרגיה בין שתי החברות נתן לוי לרשת אופציה לרכוש את חלקו.

1 צפייה בגלריה
הדירקטוריון אמר לא לבעל הבית
הדירקטוריון אמר לא לבעל הבית
הדירקטוריון אמר לא לבעל הבית
( צילום: דרור סיתהכל ויח"צ)

למרות שלרשת רמי לוי שיווק יש בקופה למעלה מ-500 מיליון שקל במזומנים, שפנויים להשקעות, הדירקטוריון הפתיע וסירב להצעתו של לוי. לפי נימוקי הדירקטוריון, ההצעה נדחתה היות וסה"כ המניות המוצע אינו מעניק לרשת שליטה או אפשרות לאחד תוצאות במאזן הרשת.
רכישת ישראייר על ידי לוי התבססה על הצפי כי לאחר הקורונה יחזור עם ישראל לטוס ואף ביתר תוקף, במיוחד ליעדים קרובים שישראייר התמחתה בהם. גם טיב הניהול של ישראייר בראשות המנכ"ל אורי סירקיס היה שיקול ברכישת החברה.
לוי מתכנן להקים מועדון נוסעים לישראייר המושתת על מועדון הלקוחות של רשת המזון שלו, במסגרתו ינופק לחברי המועדון כרטיס אשראי שיבטיח להם הטבות ברשת, בישראייר ובמחירי הדיוטי פרי על מטוסי ישראייר.
ההצעה הראשונית של לוי לרכישת ישראייר עמדה על 75 מיליון שקל, אך המתחרים על הרכישה - מוטי בן-משה ואיש הנדל"ן יגאל דמרי - העלו כל הזמן את המחיר. "המחיר ששילמתי עכשיו נראה גבוה, אני מאמין שבעתיד הוא ייראה נמוך", אומר לוי ל"ידיעות אחרונות" ו-ynet בינואר, והסביר כי "ברגע שיהיה אפשר, עם ישראל יטוס בהמוניו".