מקררים, מיקסרים, קונסולות וגם סתם טוסטרים: "בָּדוּק" - מדור בדיקות המוצרים של ynet, בוחן בכל פעם מוצר אחר ונותן לכם את דעתו האובייקטיבית. והפעם: רמקול נייד JBL FLIP 6. ניתן להשיג בבאג, מחסני חשמל, אלמ, קרביץ ובחנויות סלולר וחשמל. מחיר: בין 400-500 שקלים.
בעולם הרמקולים הניידים JBL הוא המלך. כמעט לכל אחד יש את הרמקול הגלילי, לא משנה מאיזה דגם, שהוא שולף כשרוצים קצת שמח. ממש עכשיו יצא לחברה JBL FLIP 6, דגם חדש עם שיפורים. האם המלוכה מוצדקת? בדקנו.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
1 צפייה בגלריה
רמקול נייד JBL FLIP 6
רמקול נייד JBL FLIP 6
רמקול נייד JBL FLIP 6
(צילום: יחצ)
לפעמים צריך להתחיל בשורה התחתונה - כן, היא מוצדקת. אני לא אומר ש-JBL הוא הרמקול הנייד הטוב ביותר במחירו, שכן בדקנו כבר כמה לא רעים בכלל, אבל הוא בהחלט מצוין. תוסיפו את הצבעים החמודים שמעטרים אותו ואת היותו עמיד למים ואבק, וההצלחה ברורה.
האמת, הוא יפה ה-JBL. אני קיבלתי אחד בצבע טורקיז מגניב, ויש עוד מגוון עצום כולל אדום, שחור, ירוק חאקי. גם העיצוב הגלילי מגניב ולכן לא השתנה. בנוסף, יש מין סנפירים שרוטיים בצדדים כהמוזיקה מתנגנת. מעבר לעיצוב, כיף מאוד להניח עליהם את היד וממש לחוש את המוזיקה.

מה שכן קיבל שיפור הוא הסאונד. לרמקולי JBL תמיד היה סאונד טוב. בעולם הרמקולים הניידים הקטנים, הבס שלהם תמיד היה אחד המשמעותיים אם לא הכי. מי שמכיר אותם רק מהרמקולים הקטנים עלול לשכוח שהם חברה שקיימת ועושה רמקולים מצויינים כמעט 100 שנה. למעשה, משנות ה-60 הם תחת בעלות של הרמן קרדון, וזה כבר שם שמי שאוהב סאונד יודע ממש להעריך. עכשיו הם שיפרו את הסאונד עוד יותר.
רדיאטורים פסיביים כפולים עושים את הסאונד עמוק אפילו יותר, וופר חזק ולראשונה טוויטר נפרד. כל זה יוצר סאונד שאשכרה תענוג לשמוע. החל מהפינוק בבס, דרך קליטת פרטים קטנים ועד הווליום הגבוה והמרים שהרמקול מגיע אליו. יש ביקורות ברשת שלא מתלהבות מאיבחון כלי נגינה שונים, למשל, של הרמקול. בעיניי, חשוב לזכור שזה סאונד נהדר בשביל רמקול קטן, כזה שמוציאים החוצה לישיבה של חברים - לא למסיבת ענק ולא להיות מלווה של הפטיפון שלכם.
כמו כל רמקולי JBL גם ה-FLIP 6 עמיד למים ואבק. לפי היצרנים הוא אפילו יותר עמיד עכשיו. לא יודע מה זה אומר כי גם את הקודם היה אפשר להציף בבריכה והוא המשיך לעבוד, אז כנראה שהחדש גם עמיד לצונאמי. מה שכן, ה-FLIP מאפשר צימוד עם רמקולי FLIP אחרים, וכך ליצור צליל סאונד סטריאופוני שיהפוך את הרמקול הקטן לרמקול מסיבות. לצערי, לא יכול להעיד על איכות הצימוד מכיוון שקיבלתי רק רמקול אחד לסקירה.
טווח הבלוטות' של הרמקול יעיל מאוד ומכסה עשרות מטרים. הסוללה מחזיקה כ-8 שעות וניתן להשמיע שירים גם כשהרמקול נטען. כפתורי השליטה של הרמקול נוחים מאוד ומאפשרים שליטה בווליום, בהעברת שירים ובאותו צימוד שלא יכולנו לבדוק.
עם זאת, אין פה דיבורית ואי אפשר לענות לשיחות דרך הרמקול. לי אישית זה לא ממש מפריע. חיסרון נוסף - אין יציאת AUX. מכיוון שכה הרבה זמן לא חיברתי רמקול נייד ישירות למשהו, גם זה לא מפריע לי במיוחד.
הערה: המכשיר נבדק במשך כשבוע ועשויים להיות היבטים נוספים שלא עלו בבדיקה, בדגש על תקלות בשימוש לאורך זמן ועמידות המכשיר. בנוסף, הבדיקה נעשתה בדגש על המכשיר הספציפי וייתכנו אופציות זולות וטובות יותר בשוק בארץ או באתרים מחו"ל, אותן לא בחנו.