הצעה נוספת לרכישת ישראייר: NY Koen Group דיווחה הבוקר (שלישי) כי תגיש הצעה לרכישת חברת התעופה הישראלית, שעומדת למכירה על ידי המפרק של אי.די.בי. עוד נודע כי גם חברת תעופה רוסית וחברה מארה"ב גילו עניין ברכישה.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
NY Koen Group נשלטת בידי הישראלי לשעבר נעם כהן, איש עסקים שמטה עסקיו באוקראינה ומחזיק משרדים גם בדובאי. הוא נפגש עם מנכ"ל ישראייר אורי סירקיס כשביקר באמירויות במסגרת משלחת אנשי עסקים של בנק לאומי. אשתו של כהן מנהלת חברת תכשיטי יהלומים שבבעלותו בדובאי.
החברה של כהן פעילה בין היתר בהודו, איחוד האמירויות, הונג קונג, ארה"ב, בחריין, צ'כיה וערב הסעודית. בעקבות ההסכם של ישראל עם איחוד האמירויות, עומד להיחתם הסכם תעופה בין שתי המדינות שייאפשר לחברות תעופה מהאמירויות להפעיל קווים בישראל ולהתחרות מול חברות התעופה המקומיות.

2 צפייה בגלריה
ישראייר. עוד הצעה
ישראייר. עוד הצעה
ישראייר. עוד הצעה
(צילום: דני שדה)
2 צפייה בגלריה
נאום כהן - איש העסקים האוקראיני שהציע לרכוש את ישראייר
נאום כהן - איש העסקים האוקראיני שהציע לרכוש את ישראייר
נעם כהן - איש העסקים שיציע לרכוש את ישראייר
(צילום מסך מתוך https://naumkoen.com/)
נאמן ישראייר, עו"ד אופיר נאור, המופקד על מכירת החברה, קבע כי ניתן להגיש הצעות לרכישתה במכרז שפירסם עד ה-8 בנובמבר. הצפי הוא כי חברות תעופה זרות נוספות יגישו הצעות.
נכון לעכשיו, הוגשה בפועל הצעה אחת של רמי לוי לרכישת החברה ב-70 מיליון שקל. לוי, אשר משווק באמצעות האתר שלו חבילות נופש לחברי מועדון, מעוניין להוסיף למחזיקי כרטיס האשראי שלו שירות נוסף לצד מזון ותקשורת.
מחזיקי האג"ח של אי.די.בי, חברת האם של ישראייר, טענו כי הצעתו של לוי נמוכה מדי. ההערכה היא כי הצעות נוספות שצפויות להגיע יעלו את מחיר החברה, שבעבר הוערכה בלמעלה מ-120 מיליון שקל.
ישראייר, המנוהלת כאמור על ידי אורי סירקיס, הינה חברת התעופה הישראלית היחידה שהמשיכה לפעול - אם כי באופן חלקי - גם בזמן הקורונה, כולל הפעלת הקו לאילת. החברה קיבלה אישור להלוואה בסך 100 מיליון שקל בערבות מדינה.