"יש פוליטיזציה סביב אל על, האוצר מתעמר בחברה", כך אמר לכלכליסט ח"כ ניר ברקת (הליכוד). "בעולם הרחב אין חברת תעופה שלא קיבלה סיוע נכבד מהמדינה, אני חבר בוועדת הכספים. אנחנו מאשרים סיוע על ימין ושמאל לעסקים בישראל, אין מקרה אחד שבו המדינה דרשה מעסק להתייעל, לפטר עובדים בתמורה לסיוע, חוץ מאשר מאל על.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
"אין עוד חברה שמתעמרים בה בצורה כזאת. זה בוודאי לא מסיבה מקצועית. למדתי בחיי שכשאין הגיון מקצועי חד משמעי, זה פוליטי. ההתנהלות של האוצר כלפי אל על היא בושה וחרפה והיא חסרת אחריות כי תביא לקריסתה. אם משהו במגזר הציבורי חושב שהוא יודע לנהל יותר טוב מהמגזר העסקי, זה כשל חשיבתי", טוען ברקת.
נמשכים הדיונים בין האוצר לאל על
היום (ג'), זה היום השני ברציפות, ממשיכים הדיונים בין האוצר לאל על, בנושא מועד ההנפקה של מניות אל על בסך של 150 מיליון דולר, שעל פי החלטת מנכ"לית האוצר קרן טרנר-אייל מלפני שבוע אמור להתקיים עד 30 לאוגוסט ולא יאוחר מ-14 בספטמבר, בעוד שבמתווה באב"ד נקבע המועד לנובמבר. טרנר-אייל התנתה את קבלת ההלוואה בסך 250 מיליון דולר, בכך שקודם תבוצע ההנפקה. אל על מבקשת ארכה להתארגנות והוצאת תשקיף וטוענת שברצונה להוסיף חתם זר להנפקה כי לדבריה יהיה ביקוש למניות בקרב משקיעים יהודים מחו"ל.
נושא נוסף שעולה בדיונים, הוא בקשת אל על בסיוע מהאוצר למימון ביניים לאור התיקון החדש לחוק, החל מ-14 באוגוסט אל על ושאר חברות התעופה חייבות בהחזר כספי לנוסעים שטיסתם בוטלה. לאל על חוב לנוסעים בסך כמיליארד שקל, שכרגע אינה מסוגלת לשלם מקופתה המרוקנת.
בשלב זה הצעת הרכש של המשקיע החרדי אלי רוזנברג שהציע לדירקטוריון אל על 75 מיליון דולר תמורת 45% ממניותיה, לא נענתה על ידי דירקטוריון החברה, שמעדיף את מתווה האוצר.