צפו: ראיון באולפן ynet עם הכלכלן יניב חברון
(צילום: משי בן עמי)

מדד המחירים לצרכן בארה"ב ירד בחודש מרץ ב-0.4% - זאת לעומת צפי לירידה של 0.3% ולעלייה של 0.1% בפברואר. מדובר בירידה החדה מאז ינואר 2015. מחירי הליבה, שלא כוללים מזון ואנרגיה, ירדו ב-0.1% לעומת צפי לעלייה של 0.1% ולעלייה של 0.2% בפברואר. מחירי הבנזין צנחו ב-10.5% ומחירי המזון עלו ב-0.3%. האינפלציה בחישוב של 12 חודשים ירדה מ-2.3% ל-1.5%.
הדולר בדרך לירידה שבועית של 1.3% מול האירו, למרות שעתה הוא רושם עלייה קלה ל-1.0949 דולר מול המטבע האירופי. מול הין היפני הוא נסחר בירידה קלה וצפוי לסגור את השבוע ביציבות - ברמה של 108.4 ין לדולר. מול הפאונד נסחר המטבע האמריקני ברמה של 1.246 דולר וצפוי לסגור את השבוע בירידה של 1.6%.
מגמה מעורבת בבורסות אסיה: לאחר שאתמול נרשמו עליות חדות בבורסת וול סטריט בניו יורק, מדד ניקיי ביפן ננעל היום (ו') בעלייה של 0.5% ואילו בורסת שנגחאי ננעלה בירידה של 1.1%. בשל יום שישי הטוב, לא מתקיים היום מסחר בבורסות וול סטריט, אירופה, וכן בשורת בורסות באיזור אסיה-פסיפיק, ובהן אוסטרליה, הודו, סינגפור והונג קונג.
2 צפייה בגלריה
בורסות אסיה
בורסות אסיה
בורסות אסיה
(צילום: AFP)
לפי נתוני מאקרו שפורסמו הלילה בסין, מדד המחירים לצרכן לחודש מרץ עלה ב-4.3% בשיעור שנתי - לעומת צפי אנליסטים לעלייה של 4.8% ושיעור של 5.2% בפברואר. מחירי המזון עלו בחודש שעבר ב-18.3% לעומת 21.9% בפברואר. מחירי המוצרים האחרים עלו ב-0.7% לעומת 0.9%.
מדד דאו ג'ונס טיפס אמש ב-1.2%, נאסד"ק עלה ב-0.8% ומדד S&P 500 התחזק ב-1.5%. בסיכום שבועי, דאו ג'ונס טיפס ב-12.7%, נאסד"ק התחזק ב-10.6% ו-S&P 500 קפץ ב-12.1% - העלייה השבועית החדה ביותר של המדד מאז 1974. בתום יום תנודתי, במהלכו הנפט טיפס במעל 10% ועבר בהמשך לעליות קלות ואז לירידות חדות, נפל מחיר ה-WTI ב-9.3% (2.33 דולר) ונקבע על 22.76 דולר לחבית. זאת לאחר דיווחים על כישלון של אופ"'ק ורוסיה להגיע להסכם לקיצוץ תפוקה.

סיוע של חצי טריליון אירו לכלכלות האיחוד האירופי שנפגעו מהמשבר

אתמול הסכימו שרי האוצר של מדינות האיחוד האירופי על סיוע בהיקף חצי טריליון יורו לכלכלות הגוש שנפגעו מהתפרצות נגיף הקורונה. זאת לאחר שבועות של התגוששות שחשפו מחלוקות עמוקות באיחוד, בעודו מתקדם אל עבר מיתון חד, בנוגע לכסף, ציוד רפואי ותרופות, סגירת גבולות וסחר.
גרמניה וצרפת עמדו על רגליהן האחוריות מול הולנד בנוגע לתנאים כלכליים לאשראי חירום עבור ממשלות שמתמודדות עם השפעות ההתפרצות, זאת לאחר אמירות של איטליה לפיהן מדינות הגוש צריכות להפגין סולידריות. אך ההסכם לא מציין הנפקת חוב משותף לצורך התאוששות כלכלית - דבר שאיטליה, צרפת וספרד תמכו בו, אך מהווה קו אדום עבור גרמניה, הולנד, פינלנד ואוסטריה.
2 צפייה בגלריה
נגיף קורונה גרמניה פינוי חולה קורונה מ צרפת
נגיף קורונה גרמניה פינוי חולה קורונה מ צרפת
גרמניה: פינוי חולה קורונה שנחת מצרפת
(צילום: mct)
שר האוצר של צרפת ברונו לה מר אמר ש"אירופה הסכימה על התוכנית הכלכלית החשובה ביותר בהיסטוריה שלה". מוקדם יותר אתמול הזהיר ראש ממשלת איטליה, ג'וזפה קונטה, שעצם קיומו של האיחוד האירופי יימצא תחת איום אם החברות בו לא יצליחו להתאחד לצורך המלחמה בהתפרצות.
קאנצלרית גרמניה אנגלה מרקל שוחחה אתמול עם קונטה ועם ראש ממשלת הולנד מארק רוטה, שיחה שסללה את הדרך לחתימת ההסכם, אשר יאושר ע"י המנהיגים האירופיים בוועידת וידאו שתתקיים בימים הקרובים. היא אמרה שהיא וקונטה הסכימו על ה"צורך הדחוף בסולידריות באירופה, שעוברת את אחת משעותיה הקשות ביותר, אם לא הקשה ביותר". מרקל הוסיפה כי "גרמניה מוכנה לסולידריות הזאת ומחויבת לה".
פורסם לראשונה: 08:47, 10.04.20