הלחם ומוצרי המאפה בישראל צפויים להתייקר בקרוב, בעקבות עלייה במחיר הקמח. במכתב ששלחו טחנות הקמח הגדולות בארץ ללקוחותיהן ושהגיע לידי ynet הן הודיעו על התייקרות במחיר הקמח בשיעור של 12%-10% החל מחודש ינואר הקרוב. גם טחנות שטיבל הודיעו ללקוחות על עליית מחיר מחודש זה.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
במכתב נכתב בין היתר, כי "מאז חודש יולי האחרון, מועד הקציר החדש בעולם, מחירי גרעיני התבואה וגרעיני החיטה בפרט, רשמו עלייה חדה וגורפת של 30%, שהם כ-60 דולר לטון. עלות החיטה מהווה 80% מהוצאות הטחנה והיא המרכיב המשמעותי במחיר הקמחים. עלייה זו אינה מאפשרת לנו להשאיר את מחיר הקמחים כפי שהם היום. משבר הקורונה מאתגר את כולנו ואנחנו מודעים לכך שחלק מלקוחותינו נלחם מלחמת הישרדות. מזה מספר חודשים אנחנו סופגים את פער מחירי החיטה אבל בינואר 2021 לצערנו נאלץ לעדכן את מחירי הקמח בסדר גודל של 10% עד 12%".
1 צפייה בגלריה
"תרכשו תוצרת ישראלית". מפעל שטיבל.
"תרכשו תוצרת ישראלית". מפעל שטיבל.
הודיעו על עליית מחיר. מפעל שטיבל
(צילום: אבי רוקח )
כפי שפורסם ב-ynet, מחירי הגרעינים בעולם זינקו הן בגלל חשש ממחסור במזון והן בשל הרכישות המוגברות של סין ופעילות ספקולנטית בבורסה לסחורות.
עליית מחירי החיטה תביא להתייקרות מחירי לחם, קמח, פסטה ועוד. מחיר החיטה נסק בחודש שעבר מ-430 סנט לבּוּשֶׁל (מידת נפח חקלאית, כ-27 ק"ג חיטה) ל-515 סנט - שיא של שנתיים.
לפי סקר עדכני של של חברת קומודקס, חברת יעוץ לסחר בסחורות, שיצא השבוע לגבי מחיר הסחורות בעולם, החיטה נסחרת בבורסת הסחורות כבר במחיר של 551 סנט לבושל.
ליאורה בירנהק, יצרנית וופלים מנעמים, אמרה ל-ynet כי "כל חומרי הגלם עלו, בורסות הסחורות עולות ובעקבות כך מעלים לנו מחירים בסוכר, בשמנים בקמח, ובקקאו מ-10% עד 20%. זה מקשה עלינו כי בינתיים הרשתות לא נותנות להעלות מחירים".