3,300 דורשי עבודה חדשים נרשמו ביממה האחרונה. מאז תחילת הסגר השלישי (27.12.2020), נרשמו בסך הכל 168,851 דורשי עבודה, 108,925 מתוכם מאז הודק הסגר. כך עולה מנתונים שפירסם הבוקר (שלישי) שירות התעסוקה.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
מהנתונים עוד עולה כי 78.2% מכלל המובטלים החדשים הוצאו לחל"ת, בעוד השאר, כ-36 אלף במספר, פוטרו או התפטרו. בשירות מדגישים כי מגמת העלייה בשיעור המפוטרים והמתפטרים ממשיכה, כאשר 52% מנרשמי היממה האחרונה איבדו סופית את עבודתם. לפי השירות, הרוב המוחלט בקרב המפוטרים והמתפטרים (83%) הם מפוטרים, אולם מעל ל-6,000 איש התפטרו מרצון.
1 צפייה בגלריה
שירות התעסוקה
שירות התעסוקה
שירות התעסוקה
(צילום: שירות התעסוקה)
בשירות מוסיפים כי עובדי ההוראה, החינוך וההדרכה ועובדי המכירות והשירות, המהוות יחד 40.9% מהנרשמים, ממשיכים להיות הנפגעים המרכזיים בסגר השלישי. בסך הכל, מאז תחילת הסגר השלישי נרשמו 43,901 עובדי הוראה, חינוך והדרכה ו-25,159 עובדי מכירות ושירותים.
מנכ"ל המוסד לביטוח לאומי: "החל"ת נותן ביטחון לאנשים במצוקה"
(צילום: ירון ברנר)

בנוסף למספר הבלתי מועסקים שעליהם מדווח שירות התעסוקה מדי יום, מתברר כי נכון להיום יש 110 אלף ישראלים בבידוד. הם לא מדווחים כמובן כמחוסרי עבודה, שכן הם צפויים לחזור לעבודתם בתוך שבועיים או יותר (מאומתים). ההערכות הן שעשרות אלפים מהם הם אנשים עובדים שאינם הולכים לעבודתם בעת הבידוד. עם זאת, יש לנכות מהם את העובדים שממילא מצויים בבית בשל אי-עבודתם בעבודה המוגדרת כחיונית. לכן, למעשה חסרים כנראה במשק עוד עשרות אלפי עובדים המצויים כל העת בבידוד ורק מתחלפים.