סגן הממונה על התקציבים, אלון מסר, נבחר על ידי שר האוצר, ישראל כץ, לשמש נציג ישראל בדירקטוריון הבנק האירופי EBRD בלונדון.
ב-ynet נחשף כי מסר ובכירים נוספים באגף התקציבים צפויים לעזוב בקרוב ועזיבתם מצטרפת להתפטרות ראש האגף, שאול מרידור, ובכירים נוספים שעזבו או יצאו לחופשה בימים האחרונים.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
מסר משמש כסגן בכיר לממונה על התקציבים במשרד האוצר וניהל בשנים האחרונות את תקציבי הבריאות, החינוך, הביטוח הלאומי והרווחה.
1 צפייה בגלריה
אלון מסר, סגן הממונה על התקציבים באוצר, ושר האוצר, ישראל כץ
אלון מסר, סגן הממונה על התקציבים באוצר, ושר האוצר, ישראל כץ
אלון מסר, סגן הממונה על התקציבים באוצר, ושר האוצר, ישראל כץ
(צילום: דוברות משרד האוצר, אבי מועלם)
מסר (40) החל את דרכו באגף התקציבים במשרד האוצר לפני 11 שנים. בתפקידו הנוכחי משמש כסגן בכיר לממונה על התקציבים האחראי על תחומי הבריאות, החינוך, הרווחה, הביטוח הלאומי והקליטה. קודם לכן, כיהן כרכז תחומי התחבורה, המים והחקלאות, וכרפרנט מחקר ופיתוח והשכלה גבוהה.
בתפקידו האחרון ריכז את ההתמודדות התקציבית של מערכת הבריאות במשבר הקורונה, הוביל את רפורמת הסיעוד ומהלכים לחיזוק הרפואה הציבורית. בתחום החינוך קידם את המהלך להגברת העצמאות הניהולית של הרשויות המקומיות והמנהלים אשר אמור להגיע לאישור בחוק ההסדרים הקרוב.
בתפקידיו הקודמים הוביל מסר את תוכנית ההשקעות בתחבורה הציבורית בהיקף של 54 מיליארד שקל, היה אחראי על פיתוח משק המים והביוב, גיבש את מתווה פתיחת שווקי הגבינות והבשר לתחרות מייבוא, ובנוסף גיבש את התוכנית לקידום התעשייה עתירת הידע בישראל.
שר האוצר כץ: "אלון הוביל רפורמות גדולות וחשובות בשנים האחרונות, ובתקופה כה רגישה, הוא האיש המתאים לייצג את האינטרסים של ישראל בדירקטוריון הבנק האירופי. אני סמוך ובטוח שהוא יעשה זאת על הצד הטוב ביותר".
מסר: "ברצוני להודות לשר ישראל כץ, ולוועדה על הבעת האמון והבחירה לתפקיד. נפלה בחלקי הזכות לתרום לכלכלת מדינת ישראל בתפקידים שונים באגף התקציבים במשך 11 השנים האחרונות, ובכוונתי להמשיך לעשות זאת גם בתפקידי החדש".