"נציגי אלרגן ראו אותנו בתערוכה בינלאומית. הם התלהבו, פנו אלינו, ושנה וחצי היינו במו"מ שהסתיים בסוף השבוע". כך מספרת ד"ר ליאת גולדשייד זמירי, מנכ"לית לומינרה, בעקבות עסקת הענק במסגרתה נמכרה בשבוע שעבר לומינרה הישראלית לאלרגן האמריקנית. שווי העסקה מוערך ב-200 מיליון דולר.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
לומינרה עוסקת בהזרקות תת עוריות לצרכי אסתטיקה ורושמת הכנסות של עשרות מיליוני דולרים לשנה. אלרגן, מחברות האסתטיקה המובילות בעולם, משווקת את בוטוקס ומוכרת לישראלים בעיקר מעסקת טבע, שרכשה ממנה את החטיבה הגנרית שלה אקטביס בשווי מופרז של 39 מיליארד דולר, עסקה שריסקה את טבע. לומינרה היא בבעלות ד"ר דדי סגל וד"ר ערן גולברג, בעלי חברת עיבוד הקנאביס פנאקסיה. המנכ"לית ליאת גולדשייד זמירי היא בת 40, נשואה ואם ל-2, ד"ר לביולוגיה ממכון ויצמן ובעלת תואר שני במינהל עסקים.
1 צפייה בגלריה
ליאת גולדשייד זימרי
ליאת גולדשייד זימרי
ד"ר ליאת גולדשייד זמירי
(צילום: יח"צ)
מה מצאה אלרגן אסתטיק בלומינרה הישראלית? גולדשייד זמירי: "אלרגן רכשה 100% מלומינרה בגלל הרמוניקה, פטנט שלנו המשלב חומצה היאלורונית עם מיקרו-כדוריות קלציום שגורמות בטווח הארוך לבניית קולגן: שילוב בין שני חומרים שיוצר מעין רשת המורכבת מהחומצה הממלאת מיד את הקמט. הקולגן מחזק את הרקמות העמוקות בעור כדי שהנפח שקיבלנו בהזרקה ישרוד זמן רב יותר. מילוי עם חומצה בלבד נדרש בדרך כלל לחידוש אחרי שנה מכיוון שהוא מאבד נפח במשך הזמן ונספג בגוף. אנחנו עונים על שני הצרכים, רצון הלקוחה לראות תוצאה מיידית, ושמירת התוצאה לטווח ארוך, עד שנתיים".
אף שהמוצרים שלכם זולים לעומת חברות בינלאומיות, למה אתם תופסים חלק קטן יחסית משוק ההזרקות הישראלי? "בברזיל, המובילה בתחום, אנחנו גורם חשוב, אבל בארץ, חברה ישראלית שמוכרת בזול נחשבת נחותה. תחילת הדרך שלנו כאן גררה חוסר כבוד קטסטרופלי כלפינו. בכל העולם השם ישראל פותח דלתות, רק כאן לא. עכשיו אני מקווה שזה ישתנה. אנחנו מוכרים למזריק במחיר נמוך מהמתחרות. מזרק שלנו נמכר בארץ ב-1,000-1,500 שקל, תלוי במזריק. בברזיל המחיר גבוה יותר".
למה אתם לא מוכרים בשוק האמריקני? "אנחנו חברה צעירה. הפעילות העיקרית שלנו היא באירופה ובדרום אמריקה. התחלנו בהכנות ראשוניות לקבלת אישור ה-FDA (מינהל המזון והתרופות האמריקני). יש לנו אישורים מברזיל, מדינות אירופה וישראל. אנחנו מצפים שעכשיו נוכל להיכנס לשוק האמריקני. השוק העולמי של הזרקת החומצות מגלגל 3 מיליארד דולר בשנה. רוב הלקוחות הן נשים בנות 40 ויותר, אבל בגלל האינסטגרם הגיל יורד (על פי נתוני האיגוד לכירורגיה פלסטית, מתבצעות כ-80 אלף הזרקות חומצה בשנה ‑ נ"ז).
איך הגעת לחברה ולנושא ההזרקות? "במכון ויצמן הכרתי את ד"ר דדי סגל וד"ר ערן גולדברג, שהציעו לי להצטרף אליהם וביקשו ממני להתרכז בחומר מילוי להזרקה בפנים. המטרה הייתה להשתמש בטכנולוגיה שתוזיל את המוצר. כשהתחלתי ב-2013 היו לי רק 5 עובדים. בשל קצב הצמיחה המהיר אנחנו כיום 130 עובדים. אני ממשיכה בתפקיד. אגב, גם לאלרגן אסתטיק יש מנכ"לית".