"צריך לדבר עם היזם שיבוא לתקן את הפיגומים": האזינו לשיחה עם מוקד חברת החשמל
(צילום: חברת החשמל)
ביום שרב קיצוני - חברת החשמל הותירה 600 אנשים ללא חשמל: כ-150 משפחות המתגוררות ברחוב הזמיר ביבנה נותרו אתמול (ב') ללא חשמל במשך שבע וחצי שעות תמימות. הסיבה: החלטה של חברת החשמל לבצע מהלך נגד קבלן תמ"א 38 שפיגומי הבניין שעליו הוא עובד היו קרובים מדי לקו חשמל.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
תחילה, כך מספרים תושבי הרחוב, החשמל ניתק בשעה 15:00 בצהריים. כאשר פנו לחברת החשמל, לדבריהם, נאמר להם כי מדובר בתקלה, אלא שעד מהרה נפוצה שמועה לפיה מדובר בצעד שנקטה חברת החשמל נגד הקבלן של הבניין שעובר תמ"א. לא די בכך, לידי ynet הגיעה הקלטה של שיחה בין תושב הרחוב לחברה עצמה, שבה נציג חברת החשמל טוען כי הסיבה היא הפיגומים של הקבלן ולמעשה טוען כי עד שאלו יוסרו לא ישוב החשמל.
1 צפייה בגלריה
עובדי חברת החשמל
עובדי חברת החשמל
עובדי חברת החשמל
(צילום: זהר שחר)
אמש, לקראת השעה 23:00 שב החשמל בהתערבות ראש העיר, צבי גוב-ארי, והתחייבות של הקבלן להוריד את הפיגומים. מנחם, תושב רחוב זמיר, סיפר כי הדבר תסכל אותו מאוד: "בטלפון אמרו שיש תקלה במתח גבוה, וצפי לחזרה בשעה 22:00, אבל חבר שלי שעובד בחברת החשמל צלצל אליי ואמר לי - 'עובדים עליכם, אין נפילה, איזה קבלן לא עשה משהו והם הוציאו צו משפטי לניתוק החשמל ואמרו שזו תקלה'. זה נשמע לי חלם, אתה עושה נזק כזה להרבה משפחות, יש אנשים חולים וצריכים להיעזר במכשירים".
דני, אף הוא תושב הרחוב, הוסיף: "בהתחלה אמרו שזו תקלה ואז התחילו לרוץ השמועות. אם זה נכון, זה מאוד מכעיס. לעשות דבר כזה ביום חם כמו שהיה וכשלא נותנים לך תשובות. זה לא אמור להיות בעיה שלנו הפיגומים האלו. אני חושב שאם זה באמת ככה, זו בושה וחרפה. אני משלם להם כל חודש ולא עושה בעיות, לא יכול להיות שהם מחליטים לנתק חשמל ככה בלי להודיע".
ראש עיריית יבנה הגיע לרחוב עם בטן מלאה על חברת החשמל. "הם החליטו לבצע עונש קולקטיבי ל-150 משפחות בגלל קבלן אחד? נגיד שהם צודקים, למה לנתק את החשמל לרחוב שלם? איפה שיקול הדעת? מדובר ביום הכי חם השנה, וזה כנראה אינדיקטור לחוסר הרגישות שלהם לצרכי הציבור.
"אם יש להם בעיה עם קבלן, יש עירייה שהייתה מוציאה צו הפסקת עבודה, אבל הם לא מודיעים לעירייה והם אומרים שזו תקלה בשעה שהם ניתקו חשמל מרחוב שלם עם בניינים רבי קומות. אם אתה רוצה להעניש קבלן, נתק את אותו הבית ולא רחוב שלם. עד הרגע אין חשמל. למה מענישים רחוב שלם בגלל בעיה עם קבלן?", אמר גוב-ארי.

חברת החשמל: "סכנת חיים, לא נותרה ברירה"

בחברת החשמל אישרו את הפרטים והדגישו כי הניתוק נועד בעיקר כדי לשמור על שלומם של תושבי הרחוב, שמא החשמל היה מועבר למדרכה דרך הפיגומים. "ביקורת פתע באתר בנייה ברחוב גילתה כי קבלן הפרוייקט הקים פיגומי ברזל צמוד לרשת החשמל, דבר אשר מהווה סכנת חיים.
"חברת החשמל ניתקה מיידית את אספקת החשמל ורק כאשר התקבלה התחייבות מהקבלן להפסקת העבודות ופירוק התשתית, האספקה חודשה. צר לנו מאוד על חוסר הנוחות שנגרמה לתושבים, יחד עם זאת, מקרה בו תשתית מהווה סכנת חיים לא מותיר לחברת החשמל כל ברירה, אלא לשמור על הבטיחות".
מהחברה הקבלנית נמסר: "החברה פועלת על פי צו בטיחות ולא עובדים היכן שעובר הקו. לא הייתה שום הצדקה לנתק שכונה שלמה. כמו כן, לא קיבלנו שום התרעה על כך שהולכים לנתק את הקו. הכל נעשה פה בצורה ביריונית".