רשת הדיסקאונט גוד פארם הולכת להנפקה בבורסה בתל אביב תוך שלושה חודשים, על בסיס תוצאות הרבעון הראשון של השנה, כך נודע היום (ראשון) ל-ynet. הרשת תנפיק 20% ממניותיה לפי שווי של 450 מיליון שקל (לאחר גיוס של כ-90 מיליון שקל מהציבור). מחזור המכירות בעת ההנפקה יעמוד על כ-400 מיליון שקל.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
הרשת הוקמה לפני ארבע שנים על ידי אוהד סנדלר ואדם פרידלר, שני יזמים צעירים שאינם מהתחום. לפני שלוש שנים, רמי לוי קנה את השליטה ברשת (50.01%) תמורת 17 מיליון שקל. מאז, צמחה הרשת מסניף אחד ברחוב קינג ג'ורג' בתל אביב, שמכר את כל המוצרים ב-10 שקלים, לרשת הנחשבת לצומחת ביותר בתחומה ומונה כבר 30 סניפים ברחבי הארץ.
1 צפייה בגלריה
גוד פארם תנפיק 20% ממניותיה לפי שווי של 450 מיליון שקל
גוד פארם תנפיק 20% ממניותיה לפי שווי של 450 מיליון שקל
גוד פארם תנפיק 20% ממניותיה לפי שווי של 450 מיליון שקל
(צילום: טל כהן)
סנדלר אישר ל-ynet שהחברה מצויה כעת בסבב לבחירת חתם שילווה את ההנפקה והחלה בהכנת התשקיף.
לדבריו, התכנון הוא לפתוח תוך שנתיים עוד 25 סניפים, כאשר כבר בחודשיים הקרובים ייפתחו סניפים נוספים בכרמיאל, ברחוב אלנבי בתל אביב, בפתח תקוה, בהרצליה - סניף ראשון בקניון (שבעת הכוכבים), בראשון לציון מערב ובגבעתיים. כמו כן, יושק רשמית סניף הדגל של הרשת בבניין וואלה בתל אביב, המשתרע על 700 מ"ר.
הרשת מציעה סל מוצרים זול יותר בהשוואה לסופר-פארם ול-Be של שופרסל הודות לייבוא עצמי שהיא מבצעת ותופס כ-35% מהמחזור, והודות לייבוא מקביל של מותגים ידועים. בנוסף, יש לגוד פארם מותג פרטי משלה.
לאחרונה דיווחה הרשת כי תפתח בשיתוף פעולה עם חברת הקנאביס "טוגדר", שבראשה עומד מפכ"ל המשטרה לשעבר יוחנן דנינו, ובמסגרתו ייפתחו נקודות למכירת קנאביס רפואי בסניפיה.
גם רכישת ישראייר על ידי רמי לוי פתחה לרשת הזדמנות נוספת: סנדלר אמר כי הם מתכננים יבוא מקביל של בשמים וטואלטיקה לדיוטי פרי במטוסי ישראייר. בנוסף, הממתקים של חברת M&M ייובאו ביבוא מקביל על ידי "שוויצריה הקטנה", חברה אחרת שבבעלות לוי, והשוקולדים יימכרו גם בסניפי גוד פארם.