החובות העצומים של אחת מרשתות האופנה היותר מוכרות שפעלו בישראל נחשפים: בית המשפט המחוזי בתל אביב הורה היום (ראשון) על פירוק חברת האופנה פוראבר 21 שהפעילה בישראל משנת 2011 את רשת האופנה הידועה - forever 21. זאת לאחר שהשופט קבע כי אין סיכוי סביר לשיקומה הכלכלי של החברה.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
השופט מינה לתפקיד נאמנת החברה את עו"ד יונת ליבוביץ-מאיר, ממשרד פיאדה ליבוביץ-מאיר, על מנת שתפעל למימוש נכסי קופת הנשייה ותחלקם לנושים.
2 צפייה בגלריה
סניף של פוראבר 21 בקניון גינדי TLV
סניף של פוראבר 21 בקניון גינדי TLV
סניף של פוראבר 21 בקניון גינדי TLV
החלטת בית המשפט ניתנה בהמשך לבקשת פירוק שהגישה ביולי האחרון חברת האם forever 21 global, הטענה באמצעות עו"ד ישראל בכר ממשרד פרל כהן, כי חובות החברה כלפיה עומדים על כ-40 מיליון שקל וכי לאורך שנות פעילותה בישראל לחברת פוראבר 21 נוצר גירעון בסך של כ-197 מיליון שקל.
יש לציין כי מבקשת הפירוק עולה כי הרשת בישראל סגרה את סנפיה עוד במהלך שנת 2018, אולם רק ביולי 2020 הוגשה נגד הרשת בישראל בקשת פירוק לאור הפסדיה של החברה בישראל ורצון חברת האם לקבל החזרי מס בגין ההפסדים שנצברו לרשת בארץ.
בשנות הפעילות בישראל הפעילה הרשת בישראל סניפים בקניון גינדי אופנה בתל אביב, בקניון הזהב בראשון לציון, בקריון בחיפה, בקניון ממילא בירושלים, בקניון איילון ברמת גן, באשדוד ובבאר שבע. בשיאה, העסיקה החברה בישראל 278 עובדים.
במסגרת הבקשה, נטען כי הרשת בישראל חייבת לחברות קשורות, לרבות לחברת האם, סך כולל של למעלה מ-200 מיליון שקל.
2 צפייה בגלריה
עו"ד יונת ליבוביץ-מאיר
עו"ד יונת ליבוביץ-מאיר
עו"ד יונת ליבוביץ-מאיר
(צילום: משרד פיאדה, ליבוביץ-מאיר)