איך אומרים פירוק בתאילנדית? מיזם המסעדה התאילנדית של איש העסקים חיים הורוביץ, בנו של מייסד טבע אלי הורוביץ, ושל רעייתו לשעבר נעמי הורוביץ - מגיע לבית משפט. ביום חמישי הגישה מפעילת המסעדה, חברת ניטן תאי שחיים הורוביץ הינו בעל מניות בה ומשמש כמנכ"ל שלה, בקשת פירוק לבית המשפט המחוזי בת"א.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
זאת לאחר שב-28 בדצמבר, מספר ימים לפני השנה האזרחית החדשה, הוחלט בישיבת דירקטוריון של החברה אותה ניהלה נעמי הורוביץ להגיש בקשה לפירוק החברה שהפעילה המסעדה. לבקשת הפירוק צורף תצהיר הסתבכות כלכלית מטעם חיים הורוביץ, שבו ציין כי "לנוכח עלויות התפעול הגבוהות של המסעדה, ועל אף המוניטין הרב שצברה בקרב לקוחותיה לאורך שנות פעילותה, מיום פתיחתה ועד לסגירתה בחודש מרץ האחרון, לא הניבה החברה רווחים כלשהם וצברה הפסדים. מדובר בחברה צעירה יחסית, הקיימת בשוק חמש שנים בלבד, ולפיכך ברור כי מדובר במצב טבעי לעסק שהוא בתחילת דרכו". עוד טוען הורוביץ בתצהיר כי משבר הקורונה הנחית על המסעדה "מכת מוות".
1 צפייה בגלריה
נעמי (נאם) וחיים הורביץ
נעמי (נאם) וחיים הורביץ
נעמי (נאם) וחיים הורביץ
זה התחיל כמו סיפור מהאגדות: הורוביץ, איש עסקים עשיר פוגש במקרה את נאם (נעמי), אישה תאילנדית שהגיעה לישראל לפני שנים וצעירה ממנו בשנים רבות. השניים הכירו כשנעמי עבדה בתור מעסה מקצועית במלון הילטון בישראל וסיפור האהבה הוביל לנישואים. אולם לאחר מספר שנים, נעמי וחיים הורוביץ התגרשו, לאחר שבמהלך השנים הפכה נעמי לאשת עסקים.
במסגרת הבקשה נטען כי המסעדה שנוהלה על ידי החברה נחשבה כמובילה בתחומה, הייתה בעלת מאפיינים ייחודיים ברקע הקולינרי הישראלי ומותגה כמסעדת יוקרה. בהתאם לכך, תמחור המנות שהוגשו במסעדה, כמו גם מגוון הרכיבים ששימשו להכנת המנות, היו ברף המחירים הגבוה (ברמת טריות ואיכות מרביים). "זאת ועוד, ענף המסעדנות מאופיין בתנודתיות מיוחדת, הן לנוכח העונתיות של ענף זה והן לנוכח רגישותו למשברים כלכליים, שכן עבור רוב האוכלוסייה מדובר ב'מוצרי מותרות', שבדרך כלל מוותרים עליהם כבר בתחילת משבר כלכלי.
"הדברים אמורים במיוחד בשעה שמדובר במסעדת יוקרה כבענייננו... בתקופה בה פעלה המסעדה נעשה ניסיון להפעיל שירות משלוחים על חלק מהמנות, אך לאור ייחודיות התפריט והמנות המורכבות, חלק ניכר ממנות הדגל של המסעדה לא ניתן היה להגיש באמצעות מערך שליחויות, ועל כן ניסיון זה לא צלח".

"אין יכולת לשלם את החובות"

עם פרוץ מגפת הקורונה פורסם כי מסעדת ניטן תאי היוקרתית החליטה לסגור את שעריה לאור משבר הקורונה. אולם, עתה חושפת בקשת הפירוק את הקשיים עמה התמודדה המסעדה והחוב שנותר למשכיר הנכס בו פעלה המסעדה בתל אביב.
במסגרת הבקשה שהגישה חברת ניטן תאי באמצעות עו"ד שי גליקמן ויונתן גמרניק ממשרד דורון, טיקוצקי, נס, קנטור, גוטמן, עמית גרוס ושות', ציינה כי הפעילה בשנים האחרונות מתחם לייף סטייל יוקרתי בסגנון אסייתי תאילנדי תחת המותג המסחרי "ניטן תאי", שכלל מסעדת יוקרה שהגישה מנות יוקרה אסייתיות.
הפנים של המסעדה הייתה נעמי הורוביץ, רעייתו לשעבר של חיים הורוביץ שנולדה בכפר בתאילנד, והפכה בישראל לאשת עסקים. אלא, שאז הגיעה הקורונה ולטענת החברה המשבר "גדע באבחה אחת את פעילות המסעדה והביא לסגירתה הסופית, מה שהותיר את החברה במצב של חדלות פירעון, ללא יכולת לפרוע את חובותיה. כעת לא נותר לחברה אלא לעתור לבית המשפט לצורך פירוקה. זאת, על מנת לעצור את התדרדרותה של החברה והעמקת הפסדיה".
בבקשה נטען כי לחברה אין יכולת לשלם את חובותיה ובפרט חובות דמי שכירות וניהול למשכיר הנכס שבו פעלה המסעדה ברחוב הארבעה בתל אביב, עבור החודשים מרץ עד דצמבר 2020 בסכום של כ-344 אלף שקל. מהבקשה עולה כי המסעדה העסיקה 49 עובדים ופעלה מנכס מושכר שמתפרס על שתי קומות במגדל פלטיניום ברחוב הארבעה. עוד נטען כי החברה השקיעה משאבים ניכרים בהשבחת הנכס, שיפוצו והפיכתו למתחם יוקרתי בסגנון תאילנדי בסך כולל של למעלה מ-10 מיליון שקל.
בתצהיר שהגיש לבית משפט, הורוביץ ציין כי "עד לפרוץ משבר הקורונה, עמדה החברה בכול התחייבויותיה כלפי משכיר הנכס... בסופו של יום לא עלה בידי הצדדים להגיע להסכמות בנוגע להסדרת חוב דמי השכירות... בחודש אוקטובר 2020 הודיע משכיר הנכס כי בכוונתו לפעול לחילוט הערבות הבנקאית שנמסרה לו ככל שחוב השכירות לא ישולם עד ל-1 בנובמבר 2020. החברה ניסתה להיאבק בחילוט הערבות ולשם כך הגישה לבית משפט בקשה למתן צו מניעה זמני אשר ימנע את חילוט הערבות, אולם בקשה זו נדחתה. ב-9 בנובמבר חולטה הערבות הבנקאית בפועל. חילוט הערבות הבנקאית הנחיתה על החברה את מכת המוות האחרונה ובכך חרצה את גורלה באופן סופי לפירוק".
עוד מציין הורוביץ בתצהיר כי החברה פיטרה במרץ את מרבית עובדיה ונכון להיום לחברה אין חובות כלפי עובדים, למעט חובות כלפי עובד אחד בסך של כ-4,000 שקלים בגין חודש דצמבר 2020. "בנסיבות המפורטות סך התחייבויותיה של החברה עולה בעשרות מונים על נכסיה ואין ביכולתה לפרוע את מלוא חובותיה ולבטח לא לשאת בהוצאות תפעול החברה. לפיכך, לחברה אין כל יכולת לפרוע את חובותיה כלפי משכיר הנכס", כותב הורוביץ. מנספחים עולה כי למשכיר הנכס המיוצג על ידי עו"ד אורן שבח טענות רבות כנגד התנהלות חברת ניטן תאי.