חברת כרטיסי האשראי ישראכרט מסכמת את 2019 עם רווח נקי (בנטרול מענק היפרדות) של 296 מיליון שקלים - ירידה של 7% לעומת 2018. הרווח הנקי ברבעון הרביעי של 2019 הסתכם ב-61 מיליון שקל לעומת 68 מיליון שקל ברבעון המקביל.
הירידה נבעה מירידה בשיעור העמלה הצולבת בתחילת 2019 וההשפעות הכרוכות בהפרדת קבוצת ישראכרט מבנק הפועלים שקוזזו בין היתר בעלייה במחזורי הפעילות של ישראכרט והצמיחה במגזר פעילות האשראי.
מחזור העסקאות בכרטיסי אשראי ב-2019 עמד על 167 מיליארד שקל, עלייה של 7.7% לעומת 2018. ההכנסות צמחו ב-5% בלבד ל-2.26 מיליארד שקל, בעיקר בזכות צמיחה של 35% בתיק האשראי הצרכני שהגיע ל-4 מיליארד שקל, שפיצו בשורת ההכנסות על הירידות של העמלה הצולבת שפגעה במגזר הסליקה וההנפקה. כמו כן, נרשמה עלייה גם בהוצאות, בגין הפסדי אשראי, שעמדו ב-2019 על 168 מיליון שקל, עלייה של 10.5% לעומת 2018.
1 צפייה בגלריה
רון וקסלר, מנכ"ל ישראכרט
רון וקסלר, מנכ"ל ישראכרט
רון וקסלר, מנכ"ל ישראכרט
(צילום: סיון פרג')
דירקטוריון ישראכרט, בראשות אייל דשא, החליט על עדכון מדיניות חלוקת הדיבידנד לשיעור של 35% במקום 20%, מהרווח הנקי. הדירקטוריון הודיע על חלוקת דיבידנד של 30% מהרווח הנקי של 2019, קרי סכום של 73.2 מיליון שקל.
ישרכארט היא השחקנית הגדולה בשוק כרטיסי האשראי (סביב 50% מסך הכרטיסים הקיימים בשוק) עם מספר כרטיסים בהיקף של 5.2 מיליון.
רון וקסלר, מנכ"ל ישראכרט מסר כי "ישראכרט הציגה השנה צמיחה משמעותית בתחום המימון. יתרות האשראי ללקוחות הפרטיים גדלו בלמעלה מ-1 מיליארד שקל, גידול של כ-35% מראשית השנה. החברה פועלת לקידום מנועי צמיחה נוספים, תוך מתן ערך ללקוחותיה הפרטיים והעסקיים, באמצעות מוצרים ושירותים מתקדמים. החברה ממשיכה להיות שחקן משמעותי בתחום הפיננסי בישראל ומובילת דרך חדשנית בשוק התשלומים ותמשיך לפעול לחיזוק האמון לו אנו זוכים מלקוחותינו, שותפינו וכלל מחזיקי העניין".