3 נשים שהתפטרו בעת המשבר בריאיון לאולפן ynet
(צילום: משי בן עמי)

בעוד שמגמת העלייה בשיעור המפוטרים לעומת שיעור היוצאים לחל"ת נמשכת, יש גם מי שבוחר להתפטר מעבודתו דווקא עכשיו. אתמול דיווח שירות התעסוקה כי בקרב המפוטרים והמתפטרים החדשים - 17% הם מתפטרים. לוטן מגר (34) ממודיעין סיפרה באולפן ynet כי התפטרה לאחרונה מעבודתה אחרי שהחליטה כי תקופת הקורונה היא זמן טוב לחשב מסלול מחדש.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
"אני בעצם מאלה שניזוקו מהפגיעה בעסקים הפרטיים במהלך הקורונה, ובעצם כל הזמן שלי הופנה לעבודה חדשה", מספרת מגר. "הרגשתי שהעבודה שהתחלתי היא פשוט לא המקום בשבילי והבנתי שאני חייבת לעשות איזשהו מהלך ושזה הזמן לעשות אותו. ראיתי את התקופה הזאת כהזדמנות לתת מקום לצמיחה שלי".
3 צפייה בגלריה
לוטן מגר
לוטן מגר
"מאמינה שבקרוב מאוד לא אהיה בשוק המובטלים". לוטן מגר
(צילום: גיל לוין)
-מסביב לא אמרו לך "מה את עושה"? "אה ברור, אנשים כל הזמן אמרו לי 'איך תתמודדי, מה תעשי'. אבל בתור יועצת לכלכלת המשפחה אני מחושבת, אני יודעת מה אני עושה, ואני מאמינה שאני בדרך הנכונה".
מגר מספרת כי על אף שיש צורך ביועצים לכלכלת המשפחה בצל המשבר הכלכלי, "אין כסף לממן יועצים כמוני. אבל באמת יש הרבה צורך. אני באה מהמגזר החברתי אז באמת הכל אצלי בא ממקום של נתינה ואני בדרך לשם גם מבחינת העסק וגם מבחינת העבודה. אני מאמינה שבקרוב מאוד לא אהיה בשוק המובטלים".
רותם לביא (26) מירושלים התפטרה מעבודתה עוד ביולי 2020: "התפטרתי משום שהתחלתי ללמוד במכינה מדעית בצפון. הקשר היחידי שהיה בין ההתפטרות שלי לקורונה הוא שהיה לי תכנון לטוס לפני כן, וזו הייתה הסיבה הראשונית להתפטרות, ואז תכננתי לחזור לעבוד בסוכות. בסופו של דבר המעסיק שלי לא יכול היה להחזיר אותי כי היה יותר מידי כוח אדם, שזה היה בערך חצי מכוח האדם שעבד בזמן רגיל".
-לא מפחיד לעזוב עבודה דווקא במגפה עולמית? "זה מאוד הפחיד אותי. כן היה לי את החשש שמה יהיה איתי במבחינה כלכלית, במיוחד שהתכנון שלי זה להיות סטודנטית ולחסוך כסף. למזלי אני יודעת שגם חסכתי וגם יש לי את התמיכה בבית, אבל אני בהחלט יכולה להזדהות עם אנשים שאין להם את התמיכה הזאת".
3 צפייה בגלריה
רותם לוי
רותם לוי
"למזלי חסכתי ויש לי גם תמיכה מהבית". רותם לוי
גם רייצ'ל מאמוס (30) מכפר יונה החליטה להתפטר בעת המשבר. היא עשתה זאת כדי להיות עם הילד שלה בתקופה זו. "אני מהנדסת רפואית במקצועי, ויצאתי לחופשת לידה קצת לפני הסגר הראשון, ובעצם רציתי לראות את הילד שלי גדל", מספרת מאמוס.
למרות הביקוש למהנדסות רפואיות בתקופה זו, מאמוס החליטה להישאר בבית. "האמת שהיה לי מקום עבודה ממש טוב, אין לי משהו רע להגיד עליו, אבל רציתי לראות את הילד שלי גדל והאמת שנחשפתי להזדמנות להקים עסק אונליין, ופשוט הלכתי על זה בכל הכוח".
3 צפייה בגלריה
רייצ'ל מאמוס
רייצ'ל מאמוס
"רציתי לראות את הילד שלי גדל". רייצ'ל מאמוס
-איך הולך? מה עושה העסק? "אני עוזרת לאנשים לעבור לאורח חיים בריא ברשתות החברתיות", מספרת מאמוס. "זה עובד מדהים במיוחד בתקופה הזאת, כי כולם רוצים להיות בריאים יותר וזה מה שאני עושה, אני מעוררת השראה לחיים בריאים".
מאמוס אומרת כי יצאה למהלך הזה "באמצע מגפה עם תינוק בבית, עם שני כלבים, עם ים חובות, משכנתא עצומה - אבל כל זה בשביל ללכת אחרי החלומות שלי ולראות את הילד שלי גדל. זה לחיות בחופש ולהיות מסוגלת לקחת את הילד שלי לים.
"אמרתי לבנקאי שלי: 'אתה עוד תשמע עליי, תחזיק חזק אני הולכת להיות אישה עשירה'. אני רק בהתחלה, זה מתקדם לאט לאט, אבל עדיין, זה מטורף".
גם לביא ומגר אופטימיות. "יהיה בסדר", אומרת לביא, ומגר מסכמת: "אין דאגות".