החברה המרכזית לייצור משקאות קלים בע"מ יוצאת למהלך התייעלות מקיף באמצעות שינוי ניהולי מבני, שיבטל למעשה את המטות של כל אחת מחברות הבת של הקבוצה (חברת אלכהול, מבשלות בירה ישראל, נביעות, פריגת וקוקה קולה ישראל - למעט טרה ומשקר). במקומן, יוקמו שלוש חטיבות קונצרניות שיתנו שירותים לכל חברות הבנות.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
החטיבה הראשונה שתוקם תהייה חטיבת התפעול, שתהייה אחראית על מפעלי החברה, ניהול שרשרת אספקה מרכזית, הפצה ולוגיסטיקה ועל יחידת הנדסה מרכזית. החטיבה תנוהל בראשות עופר ינקו, ששימש עד כה מנכ"ל נביעות.
חטיבת נוספת היא חטיבת המכירות והסחר, שתנוהל על ידי ענבל הרסון, ששימשה סמנכ"לית מכירות של קימברלי קלארק, והחטיבה השלישית היא חטיבת השיווק והניהול של מותגי קוקה קולה, שתהייה אחראית על שיווק קמעונאי ועל יחידת מוצרי צמיחה בראשות הראל חייקין, ששימש עד כה מנכ"ל קוקה קולה ישראל.
1 צפייה בגלריה
מפעל קוקה קולה בבני ברק
מפעל קוקה קולה בבני ברק
מפעל קוקה קולה בבני ברק
(צילום: צביקה טישלר)
פירושו של השינוי המבני, הוא שכל תפקידי נושאי המשרות בתחומי השיווק, התפעול, הסחר, שרשרת האספקה ושיווק קימעונאי שפעלו בכל אחת ממטות החברות בנות, יבוטל. הערכה כי המהלך יבוא בנוסף לחיסכון במשרות במטות ובפרישות של עובדי המטות שהתפקיד החילופי שיוצע להם, לא יתקבל על ידם.
כזכור, מאז החל משבר הקורונה, החברה המרכזית סובלת מירידה במכירות בשל השבתת חיי הלילה, בתי הקפה והמסעדות, ובעקבות זאת פיטרה החברה 200 עובדים.
בנוסף, קוקה קולה ישראל מתמודדת השנה עם הצפה של ייבוא מקביל של קוקה קולה מאוקריאנה במחירים מזולים, וטרנד הבריאות שהביא למעבר של צרכנים ממשקאות מוגזים למים, אשר תרמו גם הם לצורך בייעול.
החברה תעבור למעשה ממבנה ניהולי נפרד של חברות שונות, למבנה ניהולי מאוחד בכפיפות ליורם שגיא - נשיא הקבוצה. למנכ"ל פעילות ישראל מונה ניר לוינגר, המשמש כיום כמנכ"ל חברת המכירות וההפצה.
לוינגר (48), עובד כ-25 שנים בחברת המכירות וההפצה ושימש בתפקידי ניהול מגוונים. הוא בעל תואר ראשון במנהל עסקים, ובוגר תכנית המנהלים של אוניברסיטת הארוורד.
מהחברה המרכזית לייצור משקאות קלים נמסר: "המבנה הניהולי החדש של החברה המרכזית מותאם למגמות הכלכליות והצרכניות של המשק הישראלי. אנו נמשיך לשמר ולטפח את הנכסים המרכזיים של החברה - האנשים והמותגים שהובילו את החברה המרכזית להישגים לאורך השנים".