הקניונים נפתחו, אבל הציבור הישראלי לא מסתער: צפו בריאיון עם מנכ"ל קניון TLV
(צילום: משי בן עמי, ירון ברנר)

בעלי המשביר לצרכן רמי שביט סוגר שתי חנויות של הרשת בנתיבות ובקריית שמונה. לגבי החנות הקריית שמונה, ציין שביט כי: "החוזה הסתיים ואנחנו סוגרים. כוח הקנייה בעיר לא מספיק, יש תושבים שלא גרים פיזית בעיר וגם בראייה המרחבית, הרגלי הצריכה באזור שונים".
המשביר בקריית שמונה נמצא במרכז העיר בבניין בבעלות פרטית. שטחו היה כ-3,000 מ"ר בתחילה והוא צומצם בשנתיים האחרונות לשטח של 700 מ"ר.
2 צפייה בגלריה
המשביר לצרכן
המשביר לצרכן
המשביר לצרכן
(צילום: צביקה טישלר)
שינויים נוספים במשביר נעשים בקניון החדש בעטרות, שם החנות עדיין סגורה ולאחר מו"מ עם הנהלת הקניון נקבע כי שטחה יקוצץ והיא תפתח. גם סניף המשביר בקריון שבקריות יצטמצם בקרוב למחצית משטחו, כך סוכם עם הנהלת מליסרון.
בנתיבות מחזיק המשביר במבנה בבעלות פרטית באזור התעשייה, שנבנה במיוחד עבור הרשת לפני שמונה שנים. מדובר בשטח של 3,000 מ"ר שצומצם בעבר ל-1,400 מ"ר וכעת ייסגר.
למרות הצהרותיו של שביט על כוונות לפתיחת החנויות לקראת סוף החודש, נפתחו החנויות בלחץ הקניונים כבר השבוע. לדבריו, כל שאר 36 חנויות המשביר ייפתחו ו-50% מהעובדים יוחזרו מהחל"ת בהדרגה.
במקביל החל שביט עם במו"מ עם ספקים לגבי תשלומים בסך 160 מיליון שקל, שנעצרו על ידי שביט במשך כל תקופת הסגר וכעת חלקם ישולמו בפריסה לחצי שנה.
בתקופת הסגר הצהיר שביט כי נוצר לו גירעון של 240 מיליון שקל בהכנסות, אך כעת הוא אומר כי הפגיעה בתוצאות הכספיות של המשביר לא תהיה "מהותית" - לדבריו, הנזק נעמד ברמה של כ-10 מיליון שקל, היות ובתקופה זו צומצמו הוצאות הרשת למינימום ובנוסף צפוי סיוע ממשלתי שעדיין לא ידוע היקפו.