אחרי שעיריית באר שבע טענה כי יש לשמור על עצמאותה התקציבית של המועצה התעשייתית נאות חובב, משרד הפנים הודיע כי הם בוחנים אפשרות להעביר את המועצה לבאר שבע, כך שהעירייה תיהנה מעשרות מיליוני שקלים ארנונה בשנה. ראש העיר באר שבע רוביק דנילוביץ' בירך.
משרד הפנים הודיע כי השר דרעי בוחן את העברת המועצה התעשייתית נאות חובב לבאר שבע, ויחד איתה את כל הכנסות הארנונה של המועצה. בישיבה שקיים היום (חמישי) דרעי עם ראש העיר באר שבע דנילוביץ', הכריז כי הנחה לפרסם כתב מנדט לבחינת איחוד המועצה התעשייתית נאות חובב לבאר שבע. ועדת הגבולות תבחן את הנושא ותעביר את המלצותיה בקרוב לשר. במשרד הפנים ציינו כי "המועצה התעשייתית נאות חובב זוכה לארנונה בסך עשרות מיליוני שקלים בשנה. במידה והמועצה התעשייתית נאות חובב תאוחד עם העיר באר שבע, יועברו הכנסות אלה לעיריית באר שבע".
1 צפייה בגלריה
כיכר הכניסה לנאות חובב
כיכר הכניסה לנאות חובב
נאות חובב
(צילום: קופטרפיקס )
ראש העיר דנילוביץ'אמר כי מדובר בבשורה חשובה לעיר באר שבע. "מדובר בהחלטה בעלת משמעות היסטורית שאם תתממש תעצים את כלכלת העיר באר שבע, תמנף את עוגני התעסוקה ותשפיע על איכות החיים והסביבה".
עד לא מזמן עיריית באר שבע הגנה בחירוף נפש על העצמאות הכלכלית של המועצה התעשייתית, והתנגדה לחלוקת הכנסות מהמועצה התעשייתית לרשויות מוחלשות מנאות חובב. למרות זאת, בתחילת נובמבר חתם שר הפנים אריה דרעי על הצו לחלוקת הכנסות ארנונה מהמועצה התעשייתית בין 11 רשויות הסמוכות לה, בהן גם רשויות בדואיות הסובלות ממחסור במקורות הכנסה עצמאיים.
למרות הצורך של אותן רשויות בתוספות תקציביות, דווקא בבאר שבע, המטרופולין של הנגב, הביעו התנגדות לחלוקה. "עמדת העירייה הנה כי יש לשמור על עצמאותה התקציבית של מועת נאות חובב, זאת בין השאר על מנת להבטיח ניהול מקצועי והקצאת משאבים ראויה לטיפול באזור התעשייה ובהשפעתו הסביבתית על המרחב". נכתב בנייר עמדה של הלשכה המשפטית בעיריית באר שבע.
כאמור, כעת העירייה מברכת על האפשרות כי עצמאותה הכלכלית של המועצה התעשייתית תיפגע - והכנסות הארנונה שלה יעברו אליה. תקציב המועצה עומד על 70 מיליון שקלים בשנה, וההכנסות שהיו לה מארנונה עמדו על 32 מיליון, כאשר לאחרונה עלו ל-38 מיליון בעקבות הכניסה של חברת החשמל למועצה.