בלי להתבלבל: המועצה שדווקא עכשיו מעלה את הארנונה ב-25%. צפו
(צילום: ירון ברנר)

בעוד המחאות הכלכליות הולכות ומתגברות ברחבי הארץ, במטה יהודה החליטו דווקא עכשיו להעלות את הארנונה ב-25%. "היו צריכים להמתין ולראות מה קורה עם העסקים שנאבקים יום-יום על משכורות והוצאות", טוען רפי וייס, בעל עסק במטה יהודה, בריאיון לאולפן ynet.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
וייס מנהל בית קלייה שנקרא קליית בראשית, המייצר במפעל במטה יהודה ומשווק לרשת חנויות עצמאיות ברחבי הארץ. "עשינו צעד אמיץ מבחינתנו ועזבנו את איזור המרכז, בו יש יותר לקוחות, לטובת איזור מטה יהודה, בגלל שלקחנו בחשבון שחלק מהעלויות כגון הארנונה יהיו זולות יותר. חודשיים אחרי המעבר מצאנו את עצמנו עם מכתב על עלייה של 25% בארנונה", מספר וייס.
1 צפייה בגלריה
הפגנה הפגנות מפגינים ב תל אביב שדרות הרצל
הפגנה הפגנות מפגינים ב תל אביב שדרות הרצל
מפגגינים במחאת הקורונה בתל אביב
(צילום: AFP)
וויס מוסיף וטוען כי "זה לא רק בגלל שזה בתקופת הקורונה. במקרה זה נפל בעיתוי כל כך לא מוצלח, שכמובן שהיו צריכים להמתין ולראות מה קורה עם העסקים שנאבקים עכשיו יום-יום על ההצלחה לשלם משכורות ואת כל ההוצאות.

"ביום בהיר אחד יש לך עוד משכנתה קטנה"

"להעלות ב-25% בבת אחת מחיר של ארנונה לעסקים שמעבירים את עצמם לפריפריה ולהגיד: אוקיי, מעכשיו יש לך עוד משכנתה קטנה... סכומי הכסף פה הם סכומים שנופלים יום בהיר אחד, אז גם ללא קשר לעיתוי הקורונה, 25% זה לא משהו שמישהו מצפה ולוקח בחשבון העלויות שלו כשהוא מחליט להתמקם עם מפעל, להעסיק עובדים, ולבוא לאיזור תעשייה כזה או אחר".
מהמועצה האזורית מטה יהודה, נמסר כי "תהליך העלאת הארנונה, לעסקים בחלק ספציפי באזור התעשיה, החל לפני תקופת נגיף קורונה. התהליך מבקש לתקן ולנסות לאזן את המצב הקיים בו קיים פער משמעותי בין חיובי הארנונה באותו אזור תעשייה, לבין אזורי תעשייה אחרים במועצה וברשויות מקומיות סמוכות.
מהמועצה מוסיפים כי "בעבר, כשביקשה המועצה להפחית את תעריפי אזור תעשייה ג', בקשתה נדחתה על ידי שרי הפנים והאוצר בטענה שהתעריפים באזור ב' נמוכים מאוד. לפיכך, הגישה המועצה בקשה להעלאה חריגה של 25 אחוז באזור ב' בלבד. הנושא נמצא בבדיקת משרד הפנים ובמידה וזה יאשר את הבקשה, שתיכנס לתוקפה בשנת 2021, עדיין יהיו הפרשים גדולים ביחס למבנים שונים באותו אזור תעשיה".