צפו: ריאיון עם בעלי עסק ברמת גן שנהרס בעקבות ההפצצות
(צילום: סטס קופולו, משי בן עמי)

"שיפצנו במהלך הקורונה במעל לחצי מיליון שקל, פתחנו לפני עשרה ימים וזו התוצאה - החנות הרוסה". כך סיפרו הבוקר (א') בריאיון לאולפן ynet חן וסיגל אמיר, בעלי חנות אופנה ברמת גן, אשר נפגעה מהמטח הכבד ששוגר אתמול למרכז הארץ ולשרון.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
3 צפייה בגלריה
חנות אופנת הבוטיק שנהרסה מהרסיסים
חנות אופנת הבוטיק שנהרסה מהרסיסים
חנות אופנת הבוטיק שנהרסה בר"ג
(צילום: הדר גיל-עד)
סיגל סיפרה: "אנחנו גרים ברחוב סמוך, היינו בממ"ד ולפי ה'בום' ידענו שזה באיזור. מאוד קיוויתי שזו לא החנות שלי. זה מפעל חיי. זו חנות ששופצה והושקעה בה המון נשמה. 17 שנה הייתי בחנות קטנה ממול וחיכיתי שיתפנה משהו יותר גדול שיתפנה ואשפץ".
יש לכם אומדן לנזק? "הזנק גדול, של כמה מאות אלפי שקלים. את כל האבזור והבובות הבאנו מחו"ל, הדלתות הרוסות, השלטים, הכל בנגרות אישית ועם צביעות מיוחדות, המיזוג, הכל נהרס. גם הסחורה עצמה - הרוב קרוע, הרבה דברים שרופים".
יחד עם זאת, הזוג הודה ללקוחות, לספקים ולשאר התומכים והבהיר כי ישפצו את החנות ויחזרו לשגרה. "יקח זמן לשקם אותה אבל נשקם ונעמיד אותה. החנות תחזור לקדמותה, אותנו שום דבר לא ישבור. עם ישראל חי".
3 צפייה בגלריה
המרפאה שנהרסה בעקבות הרסיסים
המרפאה שנהרסה בעקבות הרסיסים
"נשארו רק הציורים על הקירות". המרפאה שנהרסה בעקבות הרסיסים
(צילום: הדר גיל-עד)
ד"ר אושרית חיגר, בעלת מרפאה שנפגעה גם היא מהמטחים לרמת גן, סיפרה: "מה שנשאר אלו רק הציורים שהילדים היו מציירים לנו והיינו תולים על הקירות. מעבר לזה, כלום. אני פה כבר 11 שנה, לא האמנתי שאצטרך להתמודד עם זה. מה הסיכוי? מי היה חושב? אבל אנחנו אומרים תודה שזה היה בשבת ומקווים להשתקם ולחזור לפעילות כמה שיותר מהר".
"נשארו רק הציורים של הילדים על הקירות". צפו בריאיון עם ד"ר אושרית חיגר, בעלת המרפאה שנהרסה בר"ג
(צילום: סטס קופולו, משי בן עמי)

סולידריות ישראלית בצל ההרס הגדול

אולם, בצל המטחים הכבדים והנזק הרב לרכוש ולחיי אדם, הסולידריות הישראלית ממשיכה להוכיח את עצמה. טובה אחדות, בעלת חנות פרחים ברמת גן שנפגעה גם היא מההפצצה, התרגשה הבוקר למראה תורים ארוכים של לקוחות שהגיעו לרכוש מהסחורה הרבה שקנתה לקראת חג השבועות.
משדר מיוחד הסלמה מבצע שומר החומות ירי מרכז ריאיון אולפן טובה אחדות בעלים של חנות פרחים ברמת גן
(צילום: סטס קופולו, משי בן עמי)

"אנחנו גרים בתל אביב, השכנים התקשרו ואמרו שהחנות התנפצה. מהר רצנו לכאן וראינו את כל הסיפור. הנכד שלי פרסם פוסט בפייסבוק וכתב שהחנות נפגעה ושסבא שלו נשאר עם המון סחורה לחג, ואז התחילה להיות היענות מטורפת מכל הארץ. זה חימם את הלב", סיפרה טובה לאולפן ynet והוסיפה: "התרגשנו עד כדי דמעות. לא האמנו. תודה לכל עם ישראל על הפירגון, על התמיכה ועל האהדה".
3 צפייה בגלריה
הפוסט שפרסם הנכד בפייסבוק
הפוסט שפרסם הנכד בפייסבוק
הפוסט שפרסם הנכד בפייסבוק
(צילום מסך)

"סיימנו עם הקורונה והתחיל הבלגן הזה"

בתוך כך, עסקים רבים ברחבי הארץ מדווחים על תנועת לקוחות דלה במיוחד, ערב חג השבועות. אייל דוד, בעל חנות פרחים בבאר שבע, סיפר ל-ynet: "בשבועות לפני שנתיים עמדו כאן 20-30 איש בתור. עכשיו יש לקוח אחד. כולם פוחדים, אין עבודה. בדיוק סיימנו עם הקורונה והתחיל הבלגן הזה. אין פרנסה, הכל סגור".
אתה סומך על המדינה שתדאג לכם? "כן אני סומך, אבל זה רק לסמוך. אין מעבר לזה מה לעשות. עם הרקטות מסתדרים, פנים הארץ יותר מדאיג. אנשים לא באים לקנות מהפחד".
"אנשים לא באים לקנות מהפחד". צפו בריאיון עם בעל חנות פרחים בבאר שבע
(צילום: סטס קופולו, גיל יוחנן)

דביר אייזן, בעלי המאפייה "באשר" בבאר שבע, סיפר גם הוא: "גם היום וגם באופן כללי השבוע, מדובר בפגיעה אנושה בעסק. אצלי זה משהו כמו שליש מחזור מהשנים האחרונות. יש לי גם חנויות בתל אביב ובנתיבות, הכל סגור ולא מתפקד. חוץ מהפגיעה הביטחונית יש פה פגיעה כלכלית קשה מאוד".
אולם, בניגוד לאייל, לדביר אין ספק כי המדינה לא תסייע לעסקים שנפגעו מהמצב. "אני בטוח שלא נקבל החזר. המתחם סגור ורוב החנויות לא עובדות. אם לא היה שבועות גם אנחנו כנראה לא היינו פותחים היום בגלל המצב".
"בטוח שלא נקבל החזר על הפגיעה מהמדינה". צפו בריאיון עם בעל מאפייה בבאר שבע
(צילום: סטס קופולו, גיל יוחנן)