בזק השיקה היום (ג') שני שירותים שאמורים לשפר את מהירות האינטרנט על גבי סיבים אופטיים, אבל הם מתומחרים ביוקר.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
החברה הודיעה שתאפשר להתחבר לסיב אופטי בנקודה נוספת בבית, כך שהחיבור יהיה עד החדרים ולא רק עד כניסת הבית מה שעשוי לאפשר מהירות מיטבית, בטכנולוגיה שנקראית FTTR. לפי החברה, מדובר בפריסה של סיב לחדר נוסף בבית שמרוחק מהנתב המרכזי, או שהקליטה בו פחות טובה. לטענתה ניתן יהיה להגיע למהירויות גבוהות מאוד ב-WiFi בבית בעוד שכיום גם מהירות של גיגה היא "עד גיגה", ואין הבטחה מצד החברה למהירות מרבית.
2 צפייה בגלריה
עבודות הנחת סיבים אופטיים
עבודות הנחת סיבים אופטיים
עבודות הנחת סיבים אופטיים של בזק
(צילום: דנה קופל)
המצטרפים ישלמו על נתב חדש בשם be fiber, על סיב לחדר ועל מגדיל טווח Mesh Fiber 39.90 שקל, כולל ההתקנה של הסיב הנוסף בחדר. השירות כרוך בהשחלת סיב עד לחדר בהתקנת טכנאי, (2 נקודות סיב בבית).
את זה יש להוסיף למחירי האינטרנט של בזק על גבי סיבים אופטיים, כולל ספק נתב והתקנה: 174 שקל לחודש ל-600 מגה או 194 שקל לחיבור עד החדר; ו-184 שקל לחודש ל-1 גיגה, או 204 שקל לחודש לחיבור עד החדר.
עד כה בזק פרסה סיב פרטי עד הבית (P2P -point to point) ללקוחות עסקיים בלבד. פרטנר היא היחידה שפורסת סיב פרטי עד הבית ללקוחות פרטיים. לשאר הלקוחות, בזק פורסת בטכנולוגיית GPON במסגרתה כל הבניין חולק סיב. גם אנלימיטד (תשתית הסיבים האופטיים שמשווקות סלקום, HOT וספקיות האינטרנט) משתמשת בטכנולוגייה הזאת.
בזק גם השיקה היום מהירות של עד 2.5 גיגה, עם מהירות העלאה של 250 מגה, בעוד שמתחרותיה משווקות מהירות של עד גיגה.
גם כאן לא מדובר בשירות זול: 149 שקל בחודש, פלוס ספק במינימום 20 שקל בחודש (הספקים כבר קיבלו הודעה מבזק להיערך למהירות זו) ודמי חיבור של 12.5 שקל לחודש במשך 36 חודשים ובהמשך: 25 שקל לחודש. לזה יש להוסיף עלות ספק חודשית של 19.90 שקל לחודש.
כלומר החל מ-201.4 שקל לחודש או 213.9 שקל לחודש ללא מבצע דמי החיבור. זה בהנחה שהספק יתמחר את השירות ב-20 שקל לחודש כי יש בשוק גם מחירים גבוהים יותר למהירויות נמוכות יותר. כמו כן מי שירצה חיבור סיב לחדר נוסף בבית ישלם עוד 20 שקל בחודש.
לרגל ההשקות האלה בזק יוצאת במבצע: 50% הנחה לשלושת החודשים הראשונים לקצבי 1 ו-2.5 גיגה. כלומר: 74.5 שקל בחודש + 20 שקל בחודש ספק + 12.5 שקל בחודש דמי חיבור, לקצב 2.5 גיגה ו-59.5 שקל בחודש + 20 שקל בחודש ספק + 12.5 שקל בחודש דמי חיבור לקצב 1 גיגה.
דודו מזרחי מנכ"ל בזק אמר במסיבת עיתונאים שערך: "תוך חצי שנה פרסנו תשתית סיבים המגיעה לכ-680 אלף משקי בית. כבר היום רשת הסיבים של בזק היא הגדולה והנרחבת בישראל, וכי עד סוף השנה אנחנו צפויים להגיע לכמיליון משקי בית".