מנהל רשות המיסים ערן יעקב הודיע כי האריך ב-30 ימים נוספים (עד 15.7.2021) את מועד הגשת הבקשות למענק הסיוע לעצמאים ולשכירים בעלי שליטה לחודשים ינואר פברואר 2021, כאשר בכך יתאפשר להם לממש את זכאותם המירבית. הארכה ניתנה בעקבות תיקון חקיקה שאושר אתמול במליאת הכנסת לחישוב המענק הסוציאלי לפי השנה המטיבה יותר, 2018 או 2019.
רשות המיסים מסרה כי תפעל במהירות האפשרית כדי להשלים את ההיערכות הטכנולוגית הנדרשת לצורך יישום תיקון החקיקה ותודיע לציבור העוסקים עם השלמת ההיערכות.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
בנוסף הודיע יעקב על הקדמת תשלום המקדמות עבור בקשות למענק השתתפות בהוצאות קבועות. זאת בנוגע לבקשות שיוגשו עד ל-4 באפריל. המקדמות עבור בקשות אלו ישולמו תוך שבוע מיום הגשת הבקשה וגובה המקדמה יעמוד על 60%. מרשות המיסים נמסר כי הקדמת תשלום המקדמות נועדה לסייע לעסקים בתזרים המזומנים עם חזרת המשק לפעילות ולקראת פסח.
1 צפייה בגלריה
עסקים סגורים בירושלים
עסקים סגורים בירושלים
עסקים סגורים במהלך הסגר
(צילום: עמית שאבי)
מדובר בקיצור זמנים משמעותי, הואיל וכיום תשלום המקדמות בשיעור של 60% מבוצע בשתי פעימות (40% + 20%) ומושלם בחלוף 21 יום אצל עסקים עם מחזור עד 1.5 מיליון שקל ובחלוף 28 יום עסקים עם מחזור עד 1.5 מיליון שקל.
השבוע נרשם עוד עימות בצמרת משרד האוצר, כאשר שר האוצר, ישראל כץ, נזף במנהל רשות המיסים, ואף פרסם באופן מאוד לא מקובל את דבר הנזיפה בפייסבוק. זאת בטענה כי "רשות המיסים שינתה ללא אישור את תנאי קבלת המענקים לינואר-פברואר". ברשות המיסים טענו כי התנהלו לפי החוק, וכי ביכולתו של כץ לשנות את החוק בממשלה, כפי שאכן קרה אתמול, כאמור.
בדף הפייסבוק של שר האוצר שלחו לו עצמאים רבים דברי תודה, אולם גורמים במשרד האוצר טוענים כי הנזיפה נועדה לשפר את תדמיתו כלפי הציבור, בעוד שברשות המיסים חששו שאי-שינוי הכלל, כאשר המשק חזר בחודשים האחרונים בהדרגה לפעילות מלאה יותר, שהביאה גם לעלייה בהכנסות ממיסים, בעוד שאין דיווחים של העצמאים, עלולה לגרום לכך שכספים ישולמו כמענקים גם לבעלי עסקים שמצבם השתפר מאוד ושאינם זכאים להם עוד.